اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تسریع در ارائه اینترنت پرسرعت به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/درخواست‌های استاندار از معاون وزیر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون وزیر ارتباطات خواهان پی‌گیری و رفع مشکلات استان در حوزه زیرساخت ارتباطی شد.

تسریع در ارائه اینترنت پرسرعت به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد/درخواست‌های استاندار از معاون وزیر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیداری که با معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات استان و مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری  داشت بر تسریع در ارائه اینترنت پرسرعت به روستاهای استان و تامین تجهیزات مخابراتی مورد نیاز استان تاکید کرد.

حسین کلانتری در این دیدار سرعت بخشی و اجرای فیبر نوری کاکان و سی‌سخت و اجرای فیبر پشتیبان برای شهرستان لنده، شهرهای لیکک، مارگون و لوداب را از اولویتهای این حوزه دانست و از معاون وزیر خواست تلاش شود این اقدامات که از مهمترین مطالبات مردم این شهرها و بخش‌هاست ،به زودی انجام شود.

کلانتری کمک به توانمندسازی پارکهای علم و فناوری و دانشگاه های استان برای توسعه کسب و کارها و استارتاپ ها و همچنین کمک به راه اندازی مشاغل فناورانه را مهم ارزیابی کرد.

استاندار با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا، فضای جدیدی در اقتصاد به وجود خواهند آورد،گفت: خلق ایده، کارآفرینی، کسب و کارهای متنوع جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه می‌تواند فرصتی مغتنم برای رشد هر چه بیشتر در اقتصاد ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آتش سوزی های اخیر در برخی مناطق و نقاط استان و میزان خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری های نوین از جمله اینترنت اشیاء و پایش تصویری و پهباد برای پایش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، می تواند کمک شایانی به سرعت بخشی برای مهار آتش و اطفای حریق و کاهش چشمگیر خسارات احتمالی باشد.

 معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این دیدار از  افزایش زیرساخت های حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در شرایط بیماری کرونا در کشور خبر داد و گفت: تمامی امورات از جمله آموزش ها، دید و بازدید، خریدها و سایر امور از طریق برخط انجام گرفت که این خود تحولی در ارتباطات نوین در کشور است.

هاشمی افزود: در اقدامی داوطلبانه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی به سامانه های آموزش بر خط دانشگاه ها در کشور رایگان شد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان و به ویژه شبهای قدر سه میلیون نفر به سامانه های برخط متصل شدند و در در شرایط بیماری کرونا نیز ترافیک مورد استفاده اینترنت و شبکه ملی اطلاعات در کشور  دو برابر شد.

معاون وزیر ارتباطات به توانمندی ها و پتانسیل فرزندان استان اشاره کرد و گفت : یکی از هشت شرکت مورد تقدیر در نمایشگاه الکامپ از استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است که این خود نمایانگر این توانمندی ها و استعدادهای درخشان است.

هاشمی نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها را از اولویتهای مهم دولت برشمرد و گفت: تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول