اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فیس بوک برای کمک به ترامپ رسانه های دولتی خارجی را برچسب می زند

فیس بوک نشانه گذاری رسانه های دولتی غیرآمریکایی را در این شبکه اجتماعی آغاز کرده، اقدامی که هدف از آن کمک به ترامپ برای بی اعتبار کردن رسانه هایی است که اعتراض های داخل این کشور را گزارش می کنند.

فیس بوک برای کمک به ترامپ رسانه های دولتی خارجی را برچسب می زند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، فیس بوک برای رسانه های خارجی پربازدیدی همچون شین هوای چین و اسپوتنیک روسیه از برچسب تحت کنترل دولت استفاده می کند. هدف از این کار بی اعتبارکردن رسانه های یادشده و تبلیغاتی قلمداد کردن فعالیت های آنهاست تا گزارش هایی که توسط این رسانه ها در مورد اعتراض های آمریکا و برخورد خشن پلیس ایالات متحده پخش می شود غرض ورزانه و غیرقابل استناد تصور شود.

 

فیس بوک سال گذشته نیز دست به این کار زده بود، اما تکرار آن در شرایطی که دولت ترامپ به علت خشونت پلیس آمریکا بر علیه سیاه پوستان تحت فشار و انتقادهای زیادی قرار دارد کاملا هدفمند به نظر می رسد. این شبکه اجتماعی قصد دارد از این طریق مدعی شود که بسیاری از رسانه های منتقد آمریکا در واقع رسانه های دولتی متعلق به دولت های کشورهای رقیب ایالات متحده هستند ولذا انتقادهای آنها معتبر نیست.

خود فیس بوک مدعی شده که هدف از این کار افزایش شفافیت برای خوانندگان است تا آنها بدانند ممکن است منابع خبری مورد استفاده آنها تحت نفوذ دولت باشند. فیس بوک قبلا تبلیغات این نوع رسانه ها را نیز در داخل آمریکا مسدود کرده بود تا به ادعای خود از مردم آمریکا در برابر نفوذ خارجی حفاظت کند و جلوی مداخله خارجی در انتخابات ایالات متحده را بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول