اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمد بن جاسم خطاب به محاصره‌کنندگان دوحه: قطر را به حال خود رها کنید

نخست وزیر پیشین قطر خطاب به چهار کشور عربی که دوحه را محاصره کردند گفت که از سیاست‌های اشتباه خود در سطح داخلی و منطقه‌ای چه سودی عایدشان شده است.

حمد بن جاسم خطاب به محاصره‌کنندگان دوحه: قطر را به حال خود رها کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر پیشین قطر در سالگرد قطع روابط عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر با دوحه تأکید کرد که راه حل این بحران، در دست ریاض است.

بن جاسم در صفحه شخصی خود در توئیتر خطاب به این کشورها گفت: «به آنان می‌گویم که آنچه می‌گویید درست است: راه حل در یکی از پایتختهای شماست؛ زیرا بحران از آنجا آغاز شد نه از دوحه».

وی در ادامه به این کشورها تأکید کرد: «هر کس که عقل را میزان قرار ندهد و با ملت خود با عدالت رفتار نکند، نمی‌تواند در رفتار با دیگران، بر خلاف این، عمل کند».

این دیپلمات قطری ادامه داد: «می‌خواهم کسانی را مخاطب قرار دهم که این محاصره را با نادانی و غرور آغاز کردند و به آنان بگویم: قطر را به حال خود رها کنید و از خود بپرسید که از سیاستهای داخلی خارجی خود در قبال ملتهای خود و منطقه، چه چیزی عایدتان شد؟».

بن جاسم همچنین از درایت و ثبات در برخورد با این مسئله از تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر قدردانی، ولی در عین حال ابراز تأسف کرد که این محاصره، باری بر دوش کسانی شده است که آن را بر قطر تحمیل کردند.

 


توئیتهای بن جاسم

 

وی در پایان خطاب به این کشورها، این آیه شریفه از قرآن کریم را نقل کرد: « وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ» (مکر زشت و فکر بدکاری جز بر صاحبش احاطه نکند).

از خرداد ماه 1396 ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و این کشور را از نظر زمینی و هوایی محاصره کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول