اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عدم مبارزه با سن گندم موجب ۱۴ میلیارد تومان خسارت خواهد شد

امام جمعه سلطانیه با اشاره به آفت سن گندم و توصیه به کشاورزان نسبت به سم پاشی محصولات خصوصا گندم گفت: عدم سمپاسی و عدم مبارزه با سن گندم موجب ۱۴ میلیارد تومان خسارت خواهد شد.

عدم مبارزه با سن گندم موجب ۱۴ میلیارد تومان خسارت خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه، با توصیه به تقوای الهی و با بیان اینکه در عالم شر و بد مطلق وجود ندارد و بلکه همه پدیده های نامطلوب مثل کرونا شر نسبی‌اند و حتما در کنار شر بودن، خیری هم در آنهاست، اظهار کرد: نباید نزول بلا را منحصر به گناه دانست.

امام جمعه سلطانیه با به بیانات مقام معظم رهبری در سالگرد حضرت امام خمینی ره و با بیان اینکه تحول خواهی از ویژگی‌های امام راحل بود، گفت: قیام ۱۵ خرداد، مبارزات ۱۵ ساله و پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه روحیه تحول خواهی و تحول آفرینی امام بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان و با بیان اینکه جوانگرایی به معنای نفی استفاده از نیروهای با تجربه نیست، افزود: استفاده از نیروی جوان پرانگیزه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یک نمونه دیگر از روحیه تحول خواهی است.

حسینی نسب با بیان تصریح به اینکه جامعه تحول خواه و تحول آفرین یک جامعه زنده و پویاست، جمعیت جوان را شرط دیگر تحول دانست و با بیان اینکه ایران حدود سی سال بعد پیرترین کشور خواهد بود، افزایش جمعیت را از سیاست‌های کلی کشور دانست و افزود: مشروط کردن پرداخت یارانه به نوزادان متولد شده به وجود منابع، خلاف سیاست‌های کلی در مساله افزایش جمعیت است.

امام جمعه سلطانیه نترسیدن از دشمن را از جمله عوامل تحول دانست و با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی استقلال آزادی جمهوری اسلامی و نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی است و این به معنای اعتماد به خدا و عدم اعتماد به دشمن است و نتیجه اعتماد به خدا و باور به اینکه عزت دست خداست می‌شود فروپاشی شوروی و افول آمریکا که امروز وضع آمریکا را مشاهده می‌کنید، افزود: آمریکایی که به مردم رحم نمی‌کند و مردمش نیز چکمه‌های پلیس خفه می‌شوند و زانوی خود را روی گردن یک سیاه پوست می‌گذارد و فشار می دهد تا خفه شود به دیگران رحم نخواهد کرد.

حسینی نسب با تصریح به اینکه آنچه در آمریکا اتفاق می‌افتد چیز تازه‌ای نیست و دهها سال است که آمریکا با ملت‌های آزاده و مستقل انجام داده است گفت: شعار «نمی توانیم نفس بکشیم» شعار همه ملت‌های زجر کشیده و مورد ستم واقع شده توسط آمریکاست.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه دعای مظلومان و شعار مرگ بر آمریکا، آمریکا را نابود خواهد کرد، افزود: کشتار مردم معترض از یک طرف و آمار بالای مبتلایان و فوتی‌های کرونا از طرف دیگر موجب رسوایی آمریکاست که هم مدعی مدیریت جهان است اما در اداره کشورش ناتوان است و هم مدعی حقوق بشر است و البته آنچه برای آمریکا اهمیتی ندارد حقوق بشر است.

وی به سال جهش تولید اشاره کرد و با بیان اینکه بیماری کرونا نباید باعث شود شعار سال مورد غفلت واقع شود گفت: جهش تولید مکمل رونق تولید است.

حسینی نسب با بیان اینکه فرق رونق تولید با جهش تولید در سرعت تحرک است و اگر تولید تحرک داشته باشد، مشکل معیشت و اشتغال برطرف خواهد شد و کشور به دشمن وابسته نخواهد شد، افزود: فعال‌سازی شرکت‌های صنعتی و صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل از عوامل رونق و جهش تولید است.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اولویت داشتن جوانان بیکار شهرستان برای جذب در شرکت‌های شهرستان، به مشکلات شرکت‌های صنعتی شهرستان سلطانیه از جمله شرکت جی تی آی، شرکت کریستال و شرکت زنگان پارس خصوصا در راستای تامین مواد اولیه بخاطر نبود سرمایه اشاره کرد و گفت: شرکت‌های صنعتی شهرستان در سال جهش تولید نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی با اشاره به آفت سن گندم و توصیه به کشاورزان نسبت به سم پاشی محصولات خصوصا گندم گفت: عدم سمپاسی و عدم مبارزه با سن گندم موجب ۱۴ میلیارد تومان خسارت خواهد شد.

حسینی نسب با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء در جنگ احد و در رکاب پیامبر و سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و با بیان اینکه عرضه دین بر امام از سیره عبدالعظیم حسنی است، گفت: شهادت حضرت حمزه در رکاب پیامبر و عرضه دین بر امام زمان خود توسط عبدالعظیم حسنی سند ولایتمداری و بصیرت این دو شخصیت است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول