اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

۴ نجات یافته سانحه شناور «بهبهان» در بندر ام القصر هستند/شرایط جست وجوی هلیکوپتری مفقودان

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پیکر یک جان باخته و همچنین ۴ نفر از پرسنل نجات یافته شناور غرق شده بهبهان، در بندر ام القصر هستند.

۴ نجات یافته سانحه شناور «بهبهان» در بندر ام القصر هستند/شرایط جست وجوی هلیکوپتری مفقودان

کاپیتان نادر پسنده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جستجو و نجات پرسنل شناور غرق شده بهبهان، اظهار داشت: حوالی ساعت ۲۳ و ۳۰ روز گذشته ۱۵ خرداد کشتی بهبهان که از شناورهای تجاری فلزی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن است با محموله سرامیک در مسیر بندر خرمشهر به سمت عراق و حوالیه بندر ام القصر نزدیک کانال خور عبدالله در آب‌های کشور عراق دچار سانحه و غرق شد.

وی ادامه داد؛ این شناور هفت خدمه داشت که چهار نفر نجات یافتند یک نفر متاسفانه فوت شد و دو نفر مفقودی داریم.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اکنون چهار نجات یافته و پیکر یک فوتی این سانحه در بندر ام القصر است و هماهنگی برای برگشت آنها به کشور در حال انجام است.

پسنده ادامه داد: تیم مشترک جستجو و نجات ایران و عراق با وجود بدی آب و هوا و باد شدید در منطقه در حال تجسس برای یافتن اثری از مفقودان سانحه هستند.

وی گفت: تیم بررسی سانحه هم از ابتدای صبح امروز تشکیل شد و پس از بررسی سانحه علت و چگونگی بروز این حادثه اعلام می‌شود.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: اولویت ما یافتن مفقودان سانحه است متاسفانه بدی آب و هوا در استفاده از خدمات هلیکوپتری برای یافتن مفقودان ما را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است اما سعی می‌کنیم به محض مساعد شدن هوا از این خدمات هم برای تسریع در یافتن مفقود سامانه استفاده شود.

پسنده اظهار داشت: با توجه به ساعت وقوع سانحه و منطقه هیچ فیلمی از وقوع سانحه در دسترس نیست و فیلم‌هایی که اخیراً در فضای مجازی به این ساله نسبت داده می‌شود صحیح نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول