اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

کالای ملوانی قاچاق نیست/ زندگی مردم دلوار با دریا گره خورده است

امام‌جمعه دلوار بابیان اینکه ماهیت کالای ملوانی، قاچاق نیست و از مبادی رسمی وارد می‌شود، افزود : مشکل ته لنجی باید به‌صورت پایدار حل شود و درعین‌حال جلوی زیاده‌خواهی زیاده خواهان و قاچاقچیان گرفته شود.

کالای ملوانی قاچاق نیست/ زندگی مردم دلوار با دریا گره خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنگستان، حجت‌الاسلام زاهد دوست  در خطبه‌های این هفته شهر دلوار ضمن توصیه نمازگزاران و مردم به رعایت دستورات بهداشتی، اظهار داشت: متأسفانه افزایش تعداد مبتلایان کرونا در چند روز گذشته، باعث نگرانی مردم شده است.

امام‌جمعه دلوار با اشاره به اینکه عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و رفت‌وآمد افراد از استان‌های دارای وضعیت قرمز باعث بالا رفتن شمار مبتلایان کرونا در استان بوشهر شده است، افزود: از مردم عزیزمان می‌خواهم با جدیت به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی عمل کنند و نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشند..

زاهد دوست ضمن قدردانی از پزشکان، پرستاران و جامعه سلامت استان اظهار داشت:از استاندار بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی و همچنین ستاد استانی مبارزه با کرونا می‌خواهم نسبت به کنترل روند صعودی مبتلایان به کرونا تدابیر لازم اتخاذ نمایند..

امام‌جمعه دلوار با اشاره به اعتراضات تبعیض نژادی اخیر در آمریکا اظهار داشت : کشور پنجاه ایالتی آمریکا این روزها حال‌وروز پریشانی دارد و شاهد بی‌سابقه‌ترین اعتراضات در چندین شهر خود است. زجرکُش کردن یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا و بی‌اعتنایی به فریادهای جان‌خراش، در آمریکا چیز عجیبی نیست! آمریکا همین است.

وی افزود : به نظرم بزرگ‌ترین خدمتی که ترامپ به بشریت کرد این است که چهره واقعی و بدون روتوش آمریکا و باطن و حقیقت وحشی و درنده‌خویی آمریکا را به‌خوبی را به دنیا نشان داده است.

 

زاهد دوست خاطرنشان کرد: این وضعیتی که امروز آمریکایی‌ها دچارش شده‌اند، نتیجه حماقت بلندمدت آن‌هاست و به این آسانی‌ها علاج شدنی نیست. این سنت الهی است، و به عنایت الهی این‌ها محکوم‌به افول و سقوط هستند و از صحنه قدرت جهانی کنار خواهند رفت و دموکرات یا جمهوری‌خواه نمی‌توانند جلوی تحقق قطعی این سنت الهی را بگیرند.

 

وی تأکید کرد: امروز آمریکا گرفتار دو مخمصه داخلی و خارجی است. ازیک‌طرف شکست‌های راهبردی او در منطقه و در تقابل با جمهوری اسلامی است و آخرین آن‌هم عجز و ناتوانی او در جلوگیری از رسیدن پنج نفت‌کش سوخت از ایران به سمت منطقه حیات خلوت آمریکا- ونزوئلا- بود. و از طرف دیگر طوفان کرونایی و شیوع این بیماری فراگیر، قدرت پوشالی آمریکا در مدیریت مبارزه با کرونا را به رخ جهان کشید، و حالا این حادثه مانند بلایی برجان آمریکا افتاده است ..

امام‌جمعه دلوار با اشاره به کالای همراه ملوان گفت: کالاهای همراه ملوان از دیرباز در منطقه دلوار رونق داشته است و معیشت درصد قابل‌توجهی از مردم به آن وابسته بوده است. زندگی مردم منطقه دلوار با دریا گره‌خورده است و باید با مدیریت صحیح اجازه ندهیم معیشت وزندگی افرادی که مرتبط با کالای ملوانی ارتزاق می‌کنند دچار تزلزل و چالش شود.

زاهددوست بابیان اینکه ماهیت کالای ملوانی، قاچاق نیست و از مبادی رسمی وارد می‌شود، افزود : مشکل ته لنجی باید به‌صورت  پایدار حل شود و درعین‌حال جلوی زیاده‌خواهی زیاده خواهان و قاچاقچیان گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول