اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عضو حقوقی فدراسیون فوتبال: وزارت از حقش نمی گذشت اتفاق بدی رخ می داد/حضور کاپیتان‌ها در مجمع قطعی نیست

عضو کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اگر وزارت ورزش در حق رای خود در مجمع عدول نمی کرد ممکن بود عواقب و تبعات بدی داشته باشد که به دردسر آن نمی ارزید.

عضو حقوقی فدراسیون فوتبال: وزارت از حقش نمی گذشت اتفاق بدی رخ می داد/حضور کاپیتان‌ها در مجمع قطعی نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رضا شاه منصوری در خصوص تغییرات در اساسنامه و مسائل مختلفی که پیرامون این مساله مطرح می شود اظهار داشت: اساسنامه چراغ راه و مبین روابط فدراسیون فوتبال کشورمان است، بنابراین در این شرایط حتما باید از مبادین و قوانینی که مورد تاکید فیفا است پیروی شود.

وی افزود: در چندین مکاتبه ای که فدراسیون فوتبال با فیفا داشت موارد مورد نظر و اهمیت برای فیفا شناسایی شد و خوشبختانه در این اساسنامه ای که برای فیفا ارسال می شود این موارد جانمایی شده است.

عضو کمیته حقوقی فدراسیون در خصوص اینکه گفته می شود حق رای وزیر ورزش و جوانان در انتخابات پیش رو گرفته شده است عنوان کرد: آنچه که مورد نظر فیفا چه برای فدراسیون و چه برای دیگر فدراسیون ها قرار دارد این است که دولت ها در فوتبال مداخله ای نداشته باشند. این موضوع بارها موکدا توسط وزارت ورزش اعلام شده و به نظرم آقای نبی در این خصوص خوب بود چون این بحث حق رای آنقدرها هم اهمیت نداشت. در این زمینه فضای رسانه ای موج زد و وزارت ورزش از حق رای خود عدول کرد. اگر این اتفاق نمی افتاد ممکن بود عواقب و تبعات بدی داشته باشد که به دردسر آن نمی ارزید.

شاه منصوری در خصوص اینکه گفته می شود بازیکنان با سابقه تیم ملی می توانند در انتخابات شرکت کنند یادآور شد:پیش از این شیوه رای دادن مشخص بود ولی در مورد این موضوع هنوز خبر دقیقی نیست اما فکر می کنم در این اساسنامه پیشنهادی کاپیتانهای تیم ملی هم امکان رای در مجمع را خواهند داشت. البته این موضوع هنوز قطعی نیست.

وی تاکید کرد: در واقع ارسال اساسنامه برای فیفا از باب تصویب نیست، این موضوع از باب تائید است. اگر محتویات این اساسنامه به تائید فیفا رسید آن وقت در مورد اینکه چه کسانی می توانند در انتخابات حق رای داشته باشند می توان صحبت کرد اگر چه معتقدم باز هم در آن مجمع امکان دخل و تصرف می تواند وجود داشته باشد. چیزی که شنیدم این است که بازیکنانی که بالای 100 بازی ملی داشته باشند و یا کاپیتان های تیم ملی می توانند رای بدهند ولی مسئلع مهم این است که فعلا موارد پر چالش و پراهمیتی که مورد فدراسیون جهانی بود را باید به اساسنامه اضافه می کردیم تا بعدها در مورد حق رای به تفصیل بپردازیم.

عضو کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص کاهش تعداد امضاها از 10 به 6 برای اعضای مجمع گفت: من در این خصوص چیزی نشنیده ایم اما اگر 10  امضایی که برای تغییرات اساسنامه به 6 رسیده باشد اتفاق خوب و نیکویی خواهد بود چون در واقع انعطاف پذیری اساسنامه را بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول