اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هشدار «زرد» هواشناسی در خراسان شمالی / کاهش گرمای هوا از فردا

هواشناسی خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش باران و وزش شدید باد در برخی نقاط استان هشدار و از کاهش دمای هوا در ساعات گرم روز خبر داد.

هشدار «زرد» هواشناسی در خراسان شمالی / کاهش گرمای هوا از فردا

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد هواشناسی خراسان شمالی با صدور اطلاعیه هشدار «زرد» نسبت به وقوع برخی وقایع آب و هوایی در استان هشدار داد.

وزش باد شدید در (ساعات بعدازظهر باد  لحظه‌ای بسیار شدید با گردوخاک) پیش‌بینی می‌شود، همچنین از اوایل وقت شنبه تا اواخر وقت یکشنبه به‌تناوب رگبار و رعدوبرق با احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در روز شنبه و در نواحی شمالی و شرقی استان اتفاق می‌افتد.

کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دمای هوا در گرم‌ترین ساعات روز شنبه تا دوشنبه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این نواحی قابل پیش‌بینی است.

در این اطلاعیه نسبت به عدم انجام سم‌پاشی و محلول‌پاشی در زمان بارش، عدم چرای دام و استقرار کندوهای زنبورعسل در مجاورت مسیل‌ها و نیز در ارتفاعات، کنترل ورودی و خروجی آب استخرها و ممانعت از مسدود شدن، عدم چرای دام تازه واکسینه در شرایط بارش، استفاده از بادگیرهای موقت در باغات و حصول اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها، عدم تردد و حضور در مناطق با کشت متراکم و چمنزارها و باغات و  عدم کار در ارتفاعات در زمان وزش باد شدید توصیه‌شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول