اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آژیر خطر در یاسوج/امکانات آتش نشانی شهر 250 هزار نفری در حد صفر

مسوول اکیپ آتش نشانی اعزامی از شهرداری تهران به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکانات آتش‌نشانی در استان و در شهر یاسوجح بسیار ضعیف است.

آژیر خطر در یاسوج/امکانات آتش نشانی شهر 250 هزار نفری در حد صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها و مراتع استان در حالی برگزار شد که فرمانده اکیپ اعزامی و کمکی شهرداری تهران جهت کمک به اطفای آتش‌سوزی‌های استان نیز در جلسه حضور داشت.

غلامی مسوول این اکیپ آتش‌نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: صحبت‌های مسوولان استان را شنیدم و برای من با 28 سال تجربه در کار آتش نشانی بسیار امیدوار کننده بود که در استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین تجهزات و نبود نیرو چگونه به جنگ آتش می‌روند.

وی گفت: با این بضاعت در عرصه‌های منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده بهترین عملکرد را داشته‌اید.

این مسوول گفت: به دستور مستقیم حناچی شهردار تهران جهت کمک به استان کهگیلویه و بویراحمد با 7 دستگاه خودروی سبک و سنگین و سایر تجهیزات آمده‌ایم.

غلامی ادامه داد: در عرصه‌های منابع طبعیی و در مواقع آتش سوزی باید نیروها با امکانات سبک و به صورت سبکبال حرکت کنند و البته آموزش‌های لازم را دیده باشند.

این مسوول به سایر مشکلاتی که در استان و به خصوص شهر یاسوج وجود دارد اشاره کرد و گفت: همین مخازن سوخت در ورودی شهر یاسوج یکی از مشکلات است و همچنین ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای که در شهر یاسوج وجود دارد اما امکانات و وسایل لازم جهت اطفای حریق در چنین ساختمان‌های بند مرتبه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: یاسوج با این همه جمعیت و امکان آتش‌سوزی که وجود دارد تنها مجهز به 3 ایستگاه آتش‌نشانی با کمترین تجهیزات است که در هر ایستگاه سه نیرو وجود دار که یکی باید در خود ایستگاه بماند و 2 نفر برای خاموش کردن آتش به ماموریت بروند که به هیچ وجه جوابگو نیست.

به گزارش فارس؛ این مشکلات در حالی است که شهر یاسوج یکی از مهاجر پذیرترین شهرهای کشور بوده که با احتساب جمعیت مهاجر آن 250 هزار نفر در این مرکز استان زندگی می‌کنند و بسیاری از معابر و کوچه‌های آن غیر استاندار و امکان خدمات آتش نشانی در آن‌ها بسیار کم است.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول