اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیشرفت زمین‌خوارها به مرحله موقوفه‌خواری/ بیشه بالای گلشهر با سند تک برگ تصرف شد

تصرف غیرقانونی اراضی محدود به بخش خاصی نیست و از قرار معلوم این اشتهای کور نشدنی سر از موقوفات نیز درآورد و بیشه امامزاده صالح پیغمبر گلشهر که ملکی موقوفه بود را با نفوذ و سوءاستفاده بلعید.

پیشرفت زمین‌خوارها به مرحله موقوفه‌خواری/ بیشه بالای گلشهر با سند تک برگ تصرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، تصرف اراضی پدیده‌ای نوظهوری نیست و سال‌های متولی که مبارزه با آن شروع شده اما پایان ندارد، زمین خواری محدود به بخش خاصی نیست و از قرار معلوم این اشتهای کورنشدنی در گلپایگان نیز به اشکال مختلف در پس کوه‌ها پدیدار شده است.

ماجرا از این قرار است که برخی در جوار کوه امامزاده صالح پیغمبر گلشهر با استفاده از نفوذ و با جعل اسناد به سوءاستفاده پرداختند و این تملک و تصرف غیرقانونی آن به عنوان یک مکان وقفی که متعلق به امامزاده بوده موجب نارضایتی مردم شده است و حال البته این اشتهایی است که باید کور شود.

بیشه بالایی امامزاده صالح پیغمبر گلشهر تصرف شد

علی‌اصغر حقیقت از اعضای هیأت امنای امامزاده صالح پیغمبر گلشهر اظهار می‌کند: در جوار کوه امامزاده صالح پیغمبر گلشهر سه چشمه به نام‌های اشتراب، بیشه بالا و بیشه پایین متعلق به امامزاده و برای گردشگری زوار وجود دارد که سند وقفنامه آن‌ها در اداره اوقاف گلپایگان موجود است، البته سه چشمه باید یک سند داشته باشند.

او می‌افزاید: بیشه بالایی که دست فردی بود که پس از فوت وی فرزندانش بعد از تفکیک، یکی از آن‌ها بیشه بالایی را به ثبت نیز رسانده است.

عضو هیأت امنای امامزاده صالح پیغمبر گلشهر می‌گوید: دو سال قبل در یکی از روزها مشاهده کردم که ورودی بیشه بالایی را نخ کشی و از خودروهای ورودی به بیشه هزینه دریافت می‌کند که پس از تحقیق اطلاع یافتم که سند گرفته و به نام خودش ثبت کرده است.

وی افزود: استشهادیه با امضای مردم گلشهر مبنی بر اینکه بیشه متعلق به امامزاده صالح پیغمبر است و این فرد فقط خادم بیشه برای پذیرایی از زوار بوده است را تهیه کردم و رونوشت آن را به اداره اوقاف و فرمانداری گلپایگان و شورای شهر گلشهر فرستادم، با این اقدام هیچ گردشگری حاضر به بازدید از بیشه نشده است.

حقیقت می‌افزاید: اعضای دیگر هیأت امنای امامزاده صالح پیغمبر گلشهر تمایلی به پیگیری قضایی نداشتند، موضوع را به اداره اوقاف سپردم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

در حد توان با اوقاف همکاری می‌کنم

رضا یاوری از دیگر اعضای هیأت امنای امامزاده صالح پیغمبر گلشهر می‌گوید: فردی که پدرش ادعای مالکیت داشته است که با کاشت درخت و توسعه فضای سبز بیشه بالایی اقدام به اخذ سند مالکیت می‌کند، در حد اطلاعاتی که کسب کردم منابع طبیعی نیز در اخذ سند همکاری داشته است اما چطور و چگونه آن را نمی‌دانیم.

او می‌افزاید: اوقاف گلپایگان اعلام رسیدگی کرده است که قطعاً رفع تصرف از سوی مراجع قضایی بهتر و طبق روال قانون‌ صورت می‌گیرد، آنچه مربوط به هیأت امنای امامزاده صالح پیغمبر باشد همکاری می‌کنم. 

اوقاف به صورت جدی با موقوفه‌خواران برخورد می‌کند

این در حالی است که حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با اعلام اینکه زمین خواری بیشه بالایی امامزاده صالح پیغمبر صحت دارد، می‌گوید: منطقه بیشه یکی از موقوفات امامزاده صالح پیغمبر گلشهر است و فردی که خادمی بیشه بالا را بر عهده داشته است به نام خود سند تک برگی گرفته است که از طریق دادستانی به موضوع ورود پیدا کردیم.

او تصریح می‌کند: پرونده‌ موقوفات فراوانی موجود است که هشت سال است اجاره بهای آن پرداخت نشده و با مکان‌هایی در تصرف زمین‌خواران قرار دارد اما اوقاف بنا به وظیفه ذاتی خود با موقوفه‌خواران برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان ادامه می‌دهد: به دادستان گلپایگان نامه‌ای مبنی بر تخریب حدود ۳۰ مورد تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازها در موقوفات را تقاضا کردم، اگر کسی سوال و ابهامی در خصوص تصرف بیشه بالایی امامزاده صالح پیغمبر گلشهر دارد به اوقاف گلپایگان مراجعه کند تا پاسخ دهیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول