اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قرعه‌کشی خودرو یک شوخی تلخ با مردم است/ بازار با این روش کنترل نخواهد شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرعه‌کشی خودرو یک شوخی تلخ با مردم است، چند میلیون نفر برای 25 هزار خودرو ثبت‌نام می‌کنند، این اقدام چه مشکلی را حل می‌کند، آیا بازار از این طریق کنترل می‌شود؟

قرعه‌کشی خودرو یک شوخی تلخ با مردم است/ بازار با این روش کنترل نخواهد شد

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با انتقاد از شیوه فروش خودرو به صورت قرعه کشی اظهار داشت: وقتی که نمی توانیم بازار را مدیریت کنیم به سراغ اقدامات من درآوردی می رویم که نه هیچ سابقه ای در دنیا دارند و نه نتیجه بخش خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قرعه کشی خودرو یک شوخی تلخ با مردم است، افزود: چند میلیون نفر برای ۲۵ هزار خودرو ثبت نام می کنند، این اقدام چه مشکلی را حل می کند؟ آیا بازار از این طریق کنترل می شود؟

وی در خصوص چرایی این حجم از درخواست ها برای خرید خودرو گفت: تورم شدید دارایی مردم را نابود می کند و مردم به دنبال حفظ آن هستند، از طرفی برای سرمایه های خرد و حفظ ارزششان فکری نشده است.

طغیانی با تاکید بر این که خودرو مسکن جزئی از نیازها اولیه و ضروری هر خانواده ایرانی است، ادامه داد: نیازهای اساسی مردم با استفاده از ابزارهای حاکمیتی همچون مالیات باید از سوداگری دور بماند، این راهکار شاید بلندمدت به نظر برسد اما راهکارهای کوتاه مدت هم وجود دارد.

وی پیشنهاد داد: دولت به جای فروش خودرو با این ساز و کار، قیمت خودرو را آزاد کند و مابه التفاوتش را به حساب خزانه واریز کند؛ منافع مردم زمانی تأمین می شود که بازار سوداگری جمع شود، بخشی از این سوداگری به خاطر همین فاصله قیمتی کارخانه و بازار است و بسیاری از مشکلات از درون خود خودروسازهاست.

این استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان این که انحصار در صنعت خودرو بالاست و به این زودی قابل حل نیست، گفت: البته مقیاس خودروسازی در تمام دنیا بالاست و در هیچ کشوری ۱۰۰ شرکت خودروساز نداریم، علت هم این است که هزینه های ثابت خودروسازی گران تمام می شود، زمانی به صرفه خواهد بود که تیراژ قابل توجه باشد.

وی در واکنش به طرح موضوع کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی برای ایجاد رقابت عنوان کرد: تنظیم تعرفه واردات هم یکی از روش ها برای بهبود وضعیت بازار خودرو است اما باید دقت داشت که شرایط فعلی طوری نیست که لزوماً با رقابت حل شود چرا که قوانین و مقررات موجود هم رعایت نمی شود، در این شرایط کاهش تعرفه باعث می شود اندک داشته خودروسازی هم از بین برود.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م۲۰/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول