اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

در «جنگ رسانه‌ای» از کجا ضربه می خوریم

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی تبیان گفت: در حوزه جنگ رسانه ای موفق نبوده ایم و در این حوزه ضربه پذیر هستیم .

در «جنگ رسانه‌ای» از کجا ضربه می خوریم

 کمیل خجسته مدیرعامل مؤسسه فرهنگی تبیان، در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه شاید بتوانیم بگوییم که حتی جنگ رسانه ای با دشمن  را باخته ایم، اظهار داشت: در حال حاضر در کنار جریان اصلی رسانه ای  با مسأله ای به نام «فضای مجازی» روبرو هستیم که این  فرصت را فراهم می کند تا خارج از جریان اصلی رسانه‌ای حاکم بر دنیا، بتوانیم با افکار عمومی در نقاط مختلف ارتباط برقرار کنیم  و حتی جریان حاکم را به نوعی تحت تاثیر قرار دهیم. 

وی با بیان اینکه فضای مجازی این  امکان را فراهم می‌کند تا با کسانی که تحت نفوذ جریان اصلی رسانه ای نیستند، ارتباط  بهتری برقرار کنیم،گفت: البته در این حوزه نیز با ضعف ها و مشکلاتی روبرو هستیم و بیشتر حالت تدافعی داریم؛ در حالی که این یک فرصت است و باید از حالت تدافعی به سمت آفندی حرکت کنیم، گرچه متأسفانه  فکر می کنم برخی از مباحث و اختلاف ها در کشور این  امکان را فراهم نمی کند که رفتار آفندی در این فضا داشته باشیم.

 مدیرعامل مؤسسه فرهنگی تبیان با بیان اینکه برای حضور در این فضا باید تولید محتوا کنیم، افزود: توجه به  الگوی کنترل این فضا، مواجهه با آن و  ایجاد ارتباط در آن مسائل مهمی هستند  که باید به آنها  توجه کنیم. 

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه عده‌ای در برخورد با فضای مجازی، اقدام به پذیرش محض این فضا می کنند و عده ای  نیز آن را به صورت کامل رد می کنند،گفت: باید در فضایی بینابینی در این عرصه حرکت کنیم و مزایا و مضرات فضای مجازی را توامان مورد توجه قرار بدهیم.

 وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی این فرصت را فراهم می کند تا ما بتوانیم پیام انقلاب و امام خمینی «ره» را به افکار عمومی جهان منتقل کنیم ، گفت: در این بخش چنین پرسشی مطرح می شود که ما در پلتفرم های جهانی تا چه اندازه مؤثر بوده ایم و باید در پاسخ گفت که منطق فعالیت های برخی از پلتفرم های جهانی با منطق ما نزدیک هستند، اما برخی از آنها اینگونه نیستند. برای مثال اینستاگرام یک فضای «سلبریتی پرور» است.

 خجسته در پایان با بیان اینکه برخی از پلت فرم های  جهانی بر اساس فلسفه ای که به وجود آمده اند، اجازه نمی دهند تا ما پیام های خود را از طریق آن منعکس کنیم، یادآور شد: در این زمینه می توان به محدودیت هایی  که اینستاگرام در مورد انتشار مطالب و پوستر در مورد شهید قاسم سلیمانی ایجاد کرده اشاره کنیم؛البته در این عرصه، نمی توانیم ضعف های خود در حوزه تولید محتوا را نیز نادیده بگیریم و باید در جهت رفع   این ضعف‌ ها ،تلاش جدی‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول