اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حل مشکل کم‌آبی ۵۰ روستای اسفراین نیازمند تدبیر است

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: در سایه بی‌تدبیری مدیریت آبفا، ۵۰ روستای شهرستان اسفراین با مشکل کم‌آبی شدید مواجه هستند و برای رفع این مشکل باید از گذشته اقدامات لازم انجام می‌شد.

حل مشکل کم‌آبی ۵۰ روستای اسفراین نیازمند تدبیر است

امان‌الله حسین پور در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد نسبت به وضعیت تأمین آب شرب در روستاهای بام اسفراین ابراز نارضایتی و اظهار کرد: ۵۰ روستای چهار بخش بام، صفی‌آباد، زرق آباد و آذری شهرستان اسفراین به خاطر سوء مدیریت در شرکت آب و فاضلاب با بحران شدید آب مواجه هستند.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و عدم رسیدگی و لایروبی منابع تأمین آب شهرستان و همچنین عدم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای بحران آب در فصل گرم متأسفانه شاهد هستیم که بیش از ۵۰ روستا در چهار بخش شهرستان نزدیک دو ماه با بحران آب دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از مسئولین روستایی می‌گوید از ماه مبارک رمضان تا حالا آب آشامیدنی آنها قطع است و به‌زور آب برای خوردن دارند  و از اواسط ماه رمضان تا الآن بحران آب آن‌قدر شدید شده است که نتوانسته‌اند استحمام کنند.

وی افزود: این وضعیت با توجه به آمارهای روبه رشد بیماری کرونا در کشور، باعث عدم رعایت دقیق موارد بهداشتی در مناطق یاد شده را به همراه داشت که این موضوع تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان اسفراینی محسوب می‌شود.

حسین پور ضمن انتقاد از ضعف مدیریت در وزارت نیرو بخصوص شرکت آب و فاضلاب گفت: مشکل بحران آب اسفراین بیشتر از اینکه مشکل اعتباری و بودجه‌ای باشد مشکل سوء مدیریت و عدم استفاده از افراد متخصص و متعهد در رأس این شرکت  در استان خراسان شمالی است.

وی افزود: وضعیت مشکل آب در شهرستان قابل پیش بینی بود چرا که سالهاست که در فصل گرم برای بحران کم آبی در منطقه هشدار داده می‌شود اما کسی توجه نمی‌کند.

نماینده اسفراین در مجلس در انتها گفت: درست است خشکسالی‌های سال‌های گذشته در کشور به بحران کم‌آبی تبدیل‌شده اما در دو سال اخیر بارش‌های خوبی داشتیم که متأسفانه بابی توجهی‌ها و سوء مدیریت در اداره آب و فاضلاب استان  مشکلات حل‌نشده بلکه به بحران هم تبدیل‌شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول