اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

امتحانات نهایی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی آغاز شد+ جزئیات

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: امتحانات پایه دوازدهم به‌صورت حضوری از امروز هفدهم خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان در شرایط کرونایی آغاز شد+ جزئیات

محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، اظهار داشت: با موافقت ستاد ملی کرونا، مدارس کشور به‌مدت یک ماه از ۲۷ اردیبهشت‌ماه بازگشایی شد تا دانش‌آموزان برای رفع اشکال به مدرسه خود مراجعه کنند.

وی به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در زمان شیوع کرونا پرداخت و بیان داشت: بعد از شیوع کرونا و به تبع آن تعطیلی مدارس، یکی از دغدغه‌ها و مسائل مدنظر در جلسات پیگیری چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم به‌صورت حضوری خبر داد و افزود: امتحانات پایه دوازدهم به‌صورت حضوری از امروز هفدهم خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

واقعی داشتن ماسک و دستکش بهداشتی را برای حضور دانش‌آموزان در جلسه امتحان ضروری اعلام کرد و گفت: اگر دانش‌آموزان ماسک نداشته باشند، مدیر مدرسه ماسک را برای آنان تهیه می‌کند.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم را به عمل آوردیم تا خطری متوجه دانش‌آموزان نباشد و به مدیران مدارس نیز تأکید شده است محیط به گونه‌ای آماده شود که دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی عنوان کرد: ضدعفونی کردن سالن‌های برگزاری امتحانات، کلاس‌ها، درب‌های ورودی، راهروها قبل از و بعد از برگزاری هر آزمون، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه امتحان برای دانش‌آموزان از جمله مواردی است که به مدیران مدارس تاکید شده که باید رعایت کنند.

واقعی از برگزاری امتحانات نهایی در 79 حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین براساس بخشنامه، سنجش صحیح دانش‌آموزان پایه نهم در هدایت تحصیلی آن‌ها تأثیرگذار است و امتحانات باید به‌صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول