اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

معرفی برندگان مسابقه عکاسی IPA/ دبیر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک منصوب شد

مسابقه بین‌المللی عکاسی IPA، عکس‌های برتر خود را با موضوع «حرکت» اعلام کرد.

معرفی برندگان مسابقه عکاسی IPA/ دبیر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقه IPA با موضوع حرکت فراخوانی در گستره بین‌المللی منتشر کرده بود و از عکاسان خواست در ۵ دسته عکاسی خیابانی، طبیعت، هنرهای زیبا، مردم و فناوری و ماشین، تک تصویری با معنای حرکت از زاویه نگاه لنز یک عکاس در همه ابعاد زندگی را بازتاب دهند؛ در این فراخوان حرکت نشان دهنده تغییر، پیشرفت، تکاپو و رشد در روابط انسانی، سیاسی، اجتماعی یا هنری تعبیر شده بود.

دبیرخانه این جایزه در لس آنجلس در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است: هزاران عکاس از سراسر جهان، دیدگاه ها و تفسیرهای منحصر به فرد و بصیرت خود را از این ایده جهانی به اشتراک گذاشتند که به طور موجز توسط فیلسوف فقید هندی، جیدو کریشنامورتی بیان شده است؛ وقتی جیدو گفت: «زندگی حرکت است، یک حرکت مداوم در روابط.» 
هیئت داوران بعد از بررسی و ارزیابی همه تصاویر رسیده، برندگان را به شرح زیر اعلام کرده است:

برنده جایزه بزرگ: عکس هویج وحشی اثر آن ماسون هوتر

برندگان دسته بندی‌ها:

هنرهای زیبا: «هویج وحشی» اثر آن ماسون هورتر
عکاسی خیابانی: «اجرای مدرسه، رواندا» اثر بنیامین باکلند
طبیعت: «قورباغه پرواز والاس» اثر شین لئونگ تئو
مردم: «Rice Growers»، اثر ژاکوپو ماریا دلا واله
فناوری — دستگاه: «نیمه هادی شهری»، توسط Youngkeun Sur

حسین فرمانی، بنیانگذار و رئیس ایرانی IPA درباره این مسابقه اظهار داشت: «این ایده که همه چیز حرکت می کند، تغییر می‌کند و تکامل می یابد یک مفهوم عالی و امیدبخش است که بشر بیش از همیشه بدان نیازمند است و مدیوم عکس می تواند به بهترین شکل و با زبان جهانی تصویر آن را کشف و انعکاس دهد.»

 

 

* دبیر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک منصوب شد

هیربد همت‌‌آزاد به دبیری یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران منصوب شد.

هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری این دوسالانه، در احکام جداگانه‌ای با مشورت اعضای انجمن هنرمندان سفالگر، اعضای شورای سیاستگذاری یازدهمین دوسالانه سرامیک ایران را تعیین کرد.

مظفری در این احکام نوشته است: نظر به حسن سوابق علمی و هنری و بهره مندی از شایستگی و تجربیات ارزنده جنابعالی به عنوان عضو شورای سیاستگذاری یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران منصوب می شود و امید است با همکاری و همفکرب  سایر اعضای شورا در امر برنامه ریزی و برگزاری این رویداد هنری موفق و پیروز باشید.

منیژه آرمین، کورش آریش، صادق باقری، رجحانه حسینی و فرزاد فرجی اعضای شورای سیاستگذاری این دوسالانه را تشکیل می‌دهند.

مظفری همچنین در حکمی جداگانه هیربد همت‌‌آزاد،‌ را به عنوان دبیر این دوره از دوسالانه تعیین کرد، همت آزاد هم‌اکنون رئیس انجمن سفالگران ایران است.

انجمن هنرمندان سفالگر ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران را به مدت یک ماه، در پاییز ۱۳۹۹ در تهران  برگزار می کند.

فراخوان و تقویم اجرایی یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران به ‌زودی منتشر می‌شود.

* نمایشگاه تصویر سال، فردا بازگشایی می‌شود
هفدهمین نمایشگاه تصویر سال که از دوم اسفند ۱۳۹۸ در خانه هنرمندان ایران آغاز شد پس از سه روز در پی شیوع پاندمی ویروس کرونا تعطیل شده بود، از روز یکشنبه هجدهم خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶ بازگشایی می‌شود.
این در حالیست که همچنان همه‌ برنامه‌های نمایش فیلم‌های هفدهمین جشنواره فیلم تصویر و بخش مستندهای برگزیده‌ی «چهل سال تهران» تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.
امسال تصویر سال به‌رسم هرساله‌ گردهمایی پایانی برای عکس یادگاری «جاده‌ی تصویری‌ها» ندارد ولی پیش‌بینی شده‌است مراسم ویژه‌ای برای اعلام نتایج داوری و معرفی برگزیدگان صرفا با حضور نمایندگانی از جمع داوران و نامزدهای هر بخش، ششم تیرماه ۱۳۹۹ در تالار شهناز و با نمایش آنلاین خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول