اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  کتاب

فراخوان رویداد بزرگ هنرهای تجسمی بزرگداشت فردوسی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی هنرمندان را به ثبت آثار فاخر، خلاقانه و هنری با موضوع داستان‌های شاهنامه فرا خواند.

فراخوان رویداد بزرگ هنرهای تجسمی بزرگداشت فردوسی

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر افزود: تاریخ برگزاری این رویداد 12 تا 19 تیر ماه 1399، افتتاحیه نمایشگاه 12 تیرماه و اختتامیه و اهدای جوایز  آن 19 تیرماه است، همچنین آخرین مهلت بارگذاری آثار، 31 خرداد ماهخواهد بود.

وی با بیان این که محتوای آثار درباره فردوسی و داستان‌های شاهنامه است و استایل ابعاد، تکنیک و تعداد آثار نیز آزاد است، ادامه داد: بخش‌های این رویداد شامل نمایشگاه آثار تجسمی، ورک‌شاپ‌های خلاق تجسمی، پرفورمنس و چیدمان، ویدئوآرت، موشن گرافیک و انیمیشن است.

مکرمی‌فر افزود: همچنین رشته‌های مورد پذیرش در این رویداد بزرگ شامل نقاشی، نگارگری، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک، خوشنویسی، عکاسی، مجسمه‌سازی، سفالگری و هنرهای جدید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی تصریح کرد: داوران این رویداد اعضای هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی هستند و مکان برگزاری آن بلوار شاهنامه، آرامگاه فردوسی است.

وی افزود: تصویر با کیفیت تمامی آثار هنرمندان برای ارائه در نمایشگاه، چیدمان و پرفورمنس یا نمونه اولیه ویدئوآرت، انیمیشن و موشن گرافیک لازم است که برای داوری و انتخاب مرحله اول به نشانی واتساپ یا تلگرام اعلام شده، ارسال و پس از تایید به دبیرخانه رویداد فردوسی واقع در پایگاه میراث‌فرهنگی توس، تحویل شود.

مکرمی‌فر اظهار کرد: هنرمندان برای شرکت در بخش ورکشاپ، رزومه خود را مبنی بر توانایی اجرا و سطح خلاقیت به نشانی‌های گفته شده ارسال کنند، قاب، شاسی، چاپ، لوازم مصرفی و... بر عهده شرکت‌کننده است.

مکرمی‌فر ادامه داد: اهدای نشان فردوسی ۹۹ به برگزیدگان رویداد، با حضور وزیر گردشگری و میراث‌فرهنگی کشور انجام می‌شود و از آثار برگزیده در هر بخش از نگاه داوری با جوایز نفیس تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین گواهی معتبر ترجمه شده با مهر و امضای حامیان جشنواره به همه شرکت‌کنندگان در رویداد اهدا خواهد شد.

مکرمی‌فر اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن هنرهای تجسمی خراسان رضوی https://khrvas.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول