اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

جمع آوری روزانه ۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از جمع آوری روزانه ۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح شهر خبر داد و گفت: تا امروز ۴۶۰۰ نفر از معتادان متجاهر به مراکز ماده ۱۶ منتقل شده اند.

جمع آوری روزانه ۳۰۰ معتاد متجاهر از سطح پایتخت

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین روند جمع آوری معتادان متجاهر اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و حضور ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر اقدامات لازم نسبت به جمع آوری این افراد در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: جمع آوری معتادان متجاهر با اولویت مناطقی چون شوش, دروازه غار و هرندی در دستور کار پلیس بوده و سایر نقاط آلوده سطح پایتخت همچون پل چوبی, فرحزاد, تجریش و بزرگراه های سطح شهر نیز هفته ای چند بار پاکسازی می شوند.

وی با اعلام این مطلب که با توجه به ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی روزانه ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری می شوند,گفت: تا امروز 4600 نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شده و به مراکز ماده ۱۶ منتقل شده اند; انجام تست کرونا و دو هفته قرنطینه از جمله اقداماتی است که بعد از جمع آوری و انتقال معتادان متجاهر صورت می گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر این مطلب که پلیس هیچ مشکلی برای جمع آوری معتادان متجاهر ندارد و در صورت تامین ظرفیت پذیرش می تواند بیش از ۳۰۰ نفر را روزانه جمع آوری کند گفت: با توجه به ظرفیت محدود پذیرش و رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده, جمع آوری تمام معتادان متجاهر در بازه زمانی دو ماهه امکانپذیر است.

سرهنگ حسنوند در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه پذیرش معتادان دارای زخم باز یا عفونی در چه مرحله ای قرار دارد, اعلام کرد: تقاضای ناجا از سازمان های مربوطه این است که نسبت به پذیرش معتادان متجاهر دارای شرایط منع پذیرش از جمله زخم باز یا عفونی و همچنین معتادان اطفال یا بالای ۶۵ سال اقدامات لازم را صورت دهند; همچنین ساماندهی کارتن خواب ها نیز در دستور کار باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در خصوص دغدغه شهروندان مبنی بر حضور معتادان متجاهر در محدوده پل چوبی اعلام کرد: این محدوده تاکنون بیش از هفت مرتبه پاکسازی شده و کار جمع آوری معتادان متجاهر از این منطقه نیز مانند سایر مناطق آلوده پایتخت به صورت هفته ای چند مرتبه انجام می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از همکاری خوب دستگاه قضایی, دادسرای انقلاب, بهزیستی, شهرداری و مراکز بازپروری همچون فشافویه, شفق و مهر سروش در این باره خبر داد و گفت: دکتر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در راستای تامین بودجه, پشتیبانی و پیگیری حضور معتادان در مراکز ماده ۱۶ همکاری بسیار خوبی را در این زمینه داشته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول