اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نشست امروز اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید

اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه امروز برای تصویب تمدید توافق کاهش تولید و وادار کردن کشورهایی نظیر عراق و نیجریه به اجرای بهتر کاهش تولید موجود، ملاقات می‌کنند.

نشست امروز اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، اوپک و هم پیمانانش نظیر روسیه امروز برای تصویب تمدید توافق کاهش تولید و وادار کردن کشورهایی نظیر عراق و نیجریه به اجرای بهتر کاهش تولید موجود، ملاقات می‌کنند.

تولیدکنندگان نفت موسم به اوپک پلاس پیشتر با کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز نفت در بازه  می تا ژوئن موافقت کرده بودند.بر اساس این قرارداد، این کاهش تولید از جولای تا دسامبر به 7.7 میلیون بشکه در روز می رسد.

منابع آگاه در اوپک پلاس گفتند عربستان و روسیه توافق کردند، این کاهش تولید را در ماه جولای هم ادامه دهند هرچند که ریاض تمایل دارد کاهش تولید تا ماه آگوست ادامه یابد.


کاهش تولید اوپک پلاس در ماه های می و ژوئن

ویدئو کنفرانس اوپک در روز شنبه رای ساعت 12 به وقت گرینویچ آغاز می شود و اعضای اوپک نیز در ساعت 14 به این جمع می‌پیوندند. قیمت نفت اوپک که در ماه آوریل به زیر 20 دلار در هر بشکه رسیده بود، در روز جمعه نزدیک به 6 درصد رشد کرد و به بالاترین رقم سه ماه گذشته برابر با 42 دلار رسید.

منابع اوپک می گویند تمدید کاهش تولید مشروط به اجرای تعهدات است و کشورهایی‌هایی که بیش از سهمیه خود در ماه‌های ژوئن و می تولید کردند باید با کاهش تولید بیشتر در ماه‌های دیگر جبران کنند.

این منابع افزوندعراق به عنوان یکی از کشورها با بدترین اجرای تعهد، با کاهش بیشتر موافقت کرده است.


تولید اوپک در ماه می

مشخص نیست که دقیقا چه میزان عراق تولید خود را کاهش خواهد داد و با شرکت های بزرگ نفتی در این کشور برای کاهش تولید توافق کرده است.

نیجریه نیز اعلام کرده است در نظر دارد تا تعهد خود را به طور کامل اجرا کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول