اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«بومگرد» و توجه به ظرفیت‌های مغفول روستاها/انتخاب 3 خانواده از میان 345 متقاضی

تهیه کننده مستند مسابقه «بومگرد» گفت: این برنامه با محوریت بوم گردی و در نظر گرفتن اقتضائات ظرفیت‌های مغفول و در نهایت ارزش بخشی به سنتها و آداب و رسوم هر منطقه و هویت بخشی به هر بوم و قومیت تولید شده است.

«بومگرد» و توجه به ظرفیت‌های مغفول روستاها/انتخاب 3 خانواده از میان 345 متقاضی

تورج کلانتری تهیه کننده مجموعه مستند «بومگرد» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: ایده و طرح اولیه این مستند مسابقه اسفندماه سال 1397 با هدف توجه و تمرکز بر مساله مهم بوم گردی مطرح شد.

وی ادامه داد: مستند مسابقه «بوم گرد» برپایه سه سر فصل مهم گردشگری با محوریت بوم گردی و در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگی هر منطقه، اشتغال و کسب و کار روستایی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مغفول و در نهایت ارزش بخشی به سنتها و آداب و رسوم هر منطقه و هویت بخشی به هر بوم و قومیت تولید شده است.

کلانتری اظهار داشت: بوم گردی یکی از شاخه‌های مهم توسعه گردشگری و فرهنگی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود و مستند-مسابقه «بوم‌گرد» با توجه به این مقوله که بوم گردی به زیست بوم منطقه آسیب نرساند و در عین حال منجر به رونق اشتغال زایی شود، به تولید رسیده است.

وی افزود: در نهایت فراخوانی اعلام کردیم که بیشتر از ۳۴۵ گروه ثبت نام کردند. ما با این گروه ها ارتباط گرفتیم و گفت وگوهایی داشتیم و در نهایت با 3 گروه به نتیجه رسیدیم. پورمحمد، دزفولی و عطری سه خانواده ای هستند که در این مسابقه جذاب و هیجان انگیز با ما همراه خواهند بود.

این تهیه کننده تاکید کرد: در هر فصل از مستندمسابقه «بوم‌گرد» سه خانواده در قالب رقابتی جذاب براساس آیتم‌هایی متناسب با زیست بوم انتخاب شده در 11 قسمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. تصویربرداری فصل نخست در مدت زمانی حدود دوماه در منطقه قاسم آباد و ییلاق جواهر دشت در حوالی لنگرود صورت گرفته است.

وی درباره زمان پخش این مجموعه نیز توضیح داد: طبق تصمیم گیری های انجام شده قسمت اول مجموعه بومگرد روز پنجشنبه 22 خردادماه ساعت 22 روی آنتن شبکه مستند رفت و در روز جمعه ساعت 3 بامداد و 17 بازپخش آن پخش شد. البته روال پخش به همین صورت خواهد بود.

کلانتری گفت: بسیاری از مشکلات جوامع روستایی از اینجا آغاز می‌شود که بسیاری از روستائیان سعی می‌کنند خود را با ارزش‌های یک توریست وفق دهند در حالیکه در مستند-مسابقه «بوم‌گرد» بر حفظ ارزش ها و آداب و رسوم هر روستا تاکید فراوان شده است و گروه‌های شرکت کننده چالش‌های بومی را براساس سرفصل‌های کلی ساخت برنامه پشت سر می‌گذارند.

مستندمسابقه «بوم گرد» با طراحی و کارگردانی تورج کلانتری و امیر منیری در موسسه اومافیلم تهیه شده و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول