اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تبدیل معادن به ۵ پهنه رانت و فساد را به دنبال دارد

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی تبدیل معادن به ۵ پهنه و درز اطلاعات به برخی افراد را موجب انحصار و ایجاد فساد دانست.

تبدیل معادن به ۵ پهنه رانت و فساد را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز در نشست با سعید جعفری کرهرودی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص مسائل و مشکلات بخش صنعت و معدن شهرستان‌های دلیجان و محلات اظهار کرد: بخش معدن در شهرستان‌های دلیجان و محلات با چالش‌ها و مشکلات همراه است که صنعتگران و معدن‌کاران این شهرها انتظار دارند هرچه سریع‌تر این چالش‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: شهرستان محلات سرشار از معادن غنی است، دلیجان هم ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور است، ادامه داد: متاسفانه واگذاری‌های غلط طی سال‌‌های گذشته ضربه‌های بسیاری به صنایع استان زده و چرخ صنعت را متوقف کرده است.

سلیمی با اشاره به اینکه باید واگذاری‌ها بصورت قانونی باشد، گفت: یکی از شروط قانونی بودن واگذاری به صنایع به افراد دارای صلاحیت است چیزی که در واگذاری‌ها به هیچ عنوان به آن توجهی نشد.

وی با اشاره به وضعیت معادن خاطرنشان کرد: در بحث معادن، تبدیل معادن به پنج پهنه و درز اطلاعات به برخی افراد باعث وجود مشکلاتی در این بخش شده و عمده این پهنه‌ها را افرادی خاص به ثبت رسانده‌اند که موجب ایجاد انحصار وبه دنبال آن فساد شده است که باید در این راستا چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: سال‌ها است در خصوص بازگشت حقوق دولتی معادن به منطقه گله‌مند هستیم، مالیات‌ها بصورت نقد پرداخت می‌شود اما حقوق دولتی معادن به منطقه بازگردانده نمی‌شود که این یک آسیب است، زمان دریافت مالیات از مردم برخوردها بسیار محکم است، اماهنگام بازگشت حقوق دولتی به منطقه و مردم کوتاهی و بی‌تفاوتی را شاهد هستیم.

سلیمی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون باید درصدی از فروش معادن برای زیرساخت‌های منطقه اختصاص یابد، بیان داشت: از دولت انتظار داریم نسبت به اجرای قوانین جدیت بیشتری داشته و این نوع قوانین را اجرا کند.

وی افزود: جرایم مالیاتی در استان‌های همجوار تا ۱۰۰ درصد بخشوده می‌شود ولی در استان مرکزی اینگونه نیست و حمایتی از تولید و سرمایه گذار در استان مرکزی صورت نمی‌گیرد که این مسئله موجب شده بخشی از سرمایه گذاران در مناطق دیگر کشور اقدام به سرمایه‌گذاری کنند که این موضوع در آینده  به زیان اقتصاد و اشتغال منطقه است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: با گذشت چندین ماه از شیوع کرونا نه تنها تاکنون پرداخت خسارت کرونا به صنایع آسیب دیده انجام نشده، بلکه الگویی نیز توسط دولت ارائه نشده که باید هرچه سریع‌تر در استان در این بخش تعیین تکلیف شود.

سلیمی گفت: پیمان سپاری برای برخی صادرکنندگان مشکل آفرین شده و باید برای تسهیل صادرات تلاش بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول