اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیلات خودگردان به درخواست دیوان بین‌المللی کیفری پاسخ داد

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که این تشکیلات به درخواست دیوان بین‌المللی کیفری مبنی بر ارائه توضیحات در خصوص متوقف کردن توافقات با تل‌آویو، پاسخ داده است.

تشکیلات خودگردان به درخواست دیوان بین‌المللی کیفری پاسخ داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با سالروز «یوم النکسه» (شکست برخی کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی)، گفت که تشکیلات به درخواست سازمان بین‌المللی کیفری پاسخ داده است.

پیشتر، دیوان بین‌المللی کیفری به دنبال اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر رهایی از توافقات با آمریکا و تل‌آویو از این تشکیلات خواسته بود که حداکثر تا تاریخ دهم ماه ژوئن، اطلاعات بیشتری در خصوص اینکه آیا این اقدام به توافقات اسلو (میان فلسطین و تل‌آویو) مربوط می‌شود یا خیر، ارائه کند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در این خصوص گفت پاسخ تشکیلات در قالب اقدامات حقوقی مربوط به صلاحیت مرزی است که دادستانی کل پیشتر خواستار فیصله دادن به آن شده بود. وی همچنین افزود که قاعدتا نباید این پاسخ ارتباطی با حقایق سیاسی و توافق اسلو داشته باشد.

ریاض المالکی توضیح داد که سخنان رئیس تشکیلات خودگردان نه‌تنها تغییری در جایگاه فلسطین اشغالی ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه اظهارات او تأکید مجددی است بر اینکه تل‌آویو به عنوان قدرت اشغالگر و طبق توافق «ژنو» و حقوق بین‌الملل مسئول اقداماتش خواهد بود.

المالکی با تأکید بر اینکه پاسخ تشکیلات خودگردان به معنای مردود شمردن اقدام تل‌آویو است، این عمل را بموجب منشور «رم» جنایت قلمداد کرد.

وزیرخارجه تشکیلات خودگردان همچنین گفت که در این پیام تأکید شده است که ملت فلسطین، طبق حق تاریخی خود که قطعنامه‌های بین‌المللی و نظر مشورتی دیوان بین‌المللی مشورتی، صاحب حاکمیت بر خاکش است.

المالکی توضیح داد که طبق توافق چهارم ژنو ملت فلسطین، به عنوان ملتی که تحت اشغال قرار دارد، از حمایتی که این توافق برای آنها فراهم آورده، از نظر حقوقی، هیچ توافقی با قدرت‌های مبتی بر اشغالگری، نمی‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد.

وزیرخارجه تشکیلات خودگردان در ادامه اظهار داشت که تشکیلات با توجه به موضع راسخ و دائمی مبنی بر اینکه سرزمین فلسطین اشغال‌شده، به درخواست دیوان پاسخ داده است.

ریاض المالکی در پایان سخنانش تأکید کرد که تشکیلات خودگردان با همکاری دیوان بین‌المللی کیفری تا زمان برپایی عدالت، بازخواست جنایتکاران «اسرائیلی» و بازدارندگی جنایت‌های مداوم در حق ملت فلسطین به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول