به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی اسماعیلی در مورد سرگردانی دانشجویان درخصوص نحوه آموزش دانشگاهها در این ترم که بهدلیل بحران شیوع کرونا بهصورت مجازی صورت گرفت، اظهار داشت: شیوع کرونا در تمام سطوح تاثیرگذار بود و سیستم آموزشی کشور نیز از این امر مستثنی نبود، بنابراین ناچار بودیم که مدارس و دانشگاهها را مدتی تعطیل کنیم، چراکه سلامت عمومی نسبت به سایر موضوعات اولویت دارد.
نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم ادامه داد: دانشجویان در پی برگزاری کلاسها بهصورت مجازی با مشکلاتی مواجه شدند، چراکه در گذشته روی این روش کار نشده بود، بنابراین بیتوجهی به زیرساختها و عدم وجود امکانات موردنیاز برای اجرای این طرح با وجود پهنای باند موجود اینترنت پاسخگو نیست.
وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا فرصتی را ایجاد کرد که باید از آن برای بهبود وضعیت در آینده استفاده کنیم، به ویژه در سیستم آموزشی ارائه خدمات در فضاهای حقیقی و مجازی بهصورت توامان مورد توجه قرار گیرد.
اسماعیلی یادآور شد: البته هیچ نوع روش آموزشی نمیتواند جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری باشد اما در شرایط اضطراری استفاده از روش آموزش مجازی امری اجتنابناپذیر میشود، منوط بر اینکه زیرساختهای لازم را جهت اجرای صحیح آن فراهم کنیم.
وی یادآور شد: ارائه خدمات آموزشی به روش مجازی، دانشجویان را با مشکلات عدیدهای مواجه کرد بهویژه آنها که در روستاها و مناطق محروم ساکن بودند و به اینترنت دسترسی نداشتند، آن هم در شرایطی که ترم در حال اتمام است و آزمونها بر اساس آنچه اساتید در فضای مجازی ارائه دادهاند، برگزار خواهد شد.
نماینده مردم میانه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بیتردید نحوه ارائه خدمات آموزشی در این ترم آسیب جدی به نظام آموزشی وارد میکند، بنابراین برای ممانعت از تکرار این قبیل مشکلات لازم است مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامهریزیهای لازم را انجام داده و کم و کاستیهای این روش آموزشی را برطرف کنند.
انتهای پیام/60001/س