اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از کلاه

یک گالری در پاریس برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی از کلاه‌هایی با لبه‌های بزرگ استفاده کرده است.

فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از کلاه

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس،ایسنا در گزارشی به نقل از رویترز نوشت: یک گالری در پاریس، از کلاه‌های ‌پاپیه ماشه‌ای رنگارنگی استفاده می‌کند که با الهام از کلاه‌های دودمان «سونگ» که بین سال‌های ۹۶۰ تا ۱۲۷۹ میلادی بر چین حاکم بود، ‌ساخته شده‌اند.

لبه‌های این‌کلاه‌ها به اندازه‌ای بلند هستند که بازدیدکنندگان این گالری حین استفاده از آن‌ها فاصله اجتماعی خود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را می‌توانند رعایت کنند.

گفته می‌شود نخستین امپراطور دودمان «سونگ» چین به مقامات کشور دستور داده بود کلاه‌هایی مشابه بر سر کنند تا نتوانند بی‌آنکه صدایشان شنیده شود،‌ سخن‌چینی کنند.

از زمان گسترش ویروس «کووید ـ ۱۹» در جهان، موزه‌ها و گالری‌های مختلفی پس از بازگشایی، قوانین جدیدی را همچون لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به اجرا درآورده‌اند. در برخی از این مراکز فرهنگی علامت‌هایی روی کف زمین و یا صندلی‌ها برای رعایت فاصله‌ اجتماعی چسبانده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، پیشتر در یک مدرسه چینی و یک کافی شاپ آلمانی نیز از این نوع کلاه‌ها برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای شیوع ویروس کرونا استفاده شده بود که توجه رسانه‌ها را نیز به خود جلب کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول