اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تاسیس و استقرار دفتر دانشگاه شهید بهشتی در برخی از صنایع

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از تاسیس و استقرار دفتر این دانشگاه در برخی از صنایع خبر داد.

تاسیس و استقرار دفتر دانشگاه شهید بهشتی در برخی از صنایع

بابک شکری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به تشکیل قطب‌های فناوری با ماموریت خاص از صنعت،گفت: در سال جهش تولید ۲۲ موضوع آموزشی در این دانشگاه از اولویت‌های سال تحصیلی جدید ما است به طوری که در بخش اول با تشکیل قطب‌های فناوری با ماموریت خاص از صنعت و راه‌اندازی مراکز آزمایشگاهی تحقیقات مشترک با حوزه صنعت گام برداشته‌ایم.

* فرصت مطالعاتی صنعتی با هدف جهش تولید

وی افزود: ‌از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اعزام اعضای هیأت علمی به فرصت مطالعاتی صنعتی با هدف جهش تولید و همچنین پذیرش فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعت و انجام پروژه‌های مرتبط با حوزه تولید است.

* جهش تولید در حوزه فناوری‌های پیشرفته از طریق توانمند سازی اساتید و دانشجویان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه شهید بهشتی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان برای جهش تولید در حوزه فناوری‌های پیشرفته از طریق توانمند سازی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.همچنین حمایت از تولید شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه و جهت‌دهی پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویی در عرصه تولید از اقدامات این دانشگاه خواهد بود. این در حالی است که پذیرش پسا دکتری صنعتی از صنایع برای انجام پروژه‌های حوزه تولید و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان مشترک با صنعت با ماموریت روانکاری و وابستگی در حوزه تولید از اقدامات مؤثر این دانشگاه است.

* تاسیس صندوق پژوهشی مشترک با صنایع

شکری  افزود: صندوق پژوهشی مشترکی را با هدف تامین مالی ایجاد کرده‌ایم به طوری که تقویت بنیه مالی صندوق از طریق جذب حمایت‌های دانشگاه و صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاه به افزایش ظرفیت‌های پشتیبانی از ایده‌های نوآورانه است.

* راه‌اندازی کلینیک‌های صنعتی درون دانشگاه با هدف شناسایی مشکلات حوزه تولید

وی ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی با راه‌اندازی کلینیک‌های صنعتی درون دانشگاه با هدف شناسایی مشکلات حوزه تولید در صنایع خاص و همچنین آسیب شناسی فعالیت شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و در نهایت تامین سرمایه در گردش برای این شرکت‌ها از گام‌های مؤثر  در سال جهش تولید است.

* تاسیس و استقرار دفتر دانشگاه در برخی از صنایع

معاون پژوهش فناوری دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: از مهمترین گام‌های این دانشگاه می‌توان به تاسیس دفاتر خاص صنایع در دانشگاه با جهت‌گیری رفع موانع فراوری تولید، تاسیس و استقرار دفتر دانشگاه در برخی از صنایع، ایجاد ساختارهای مشورتی به نهادهای سیاست‌گذار با تاکید بر تعامل با نمایندگان متخصص و جوان مجلس یازدهم و در نهایت بازنگری در سیستم کارآموزی با هدف شناسای مشکلات تولید و برنامه‌ریزی برای حل آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول