اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کنترل ورودی‌های شهرهای جنوبی کرمان از سمت هرمزگان و سیستان و بلوچستان

استاندار کرمان گفت: باید در ورودی‌های شهرهای جنوب استان کرمان از سمت هرمزگان و سیستان بلوچستان تا پایان خرداد ماه سال جاری کنترل صورت گیرد.

کنترل ورودی‌های شهرهای جنوبی کرمان از سمت هرمزگان و سیستان و بلوچستان

به گزارش  خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدایی ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه بعد از این نمی‌توانیم محدودیت قائل شویم، اظهار داشت: محدودیت در استان دیگر عملی نیست و فایده‌ای هم ندارد.

استاندار کرمان عنوان کرد:  بنا بر اعلام مسئولان  یک تا دو سال آینده با بیماری کرونا دست به گریبان هستیم و با این وضعیت دیگر تعطیلی اصناف، ادارات و کنترل مسیرها عملی و موثر نیست.

فدایی تصریح کرد: تنها راهی که برای ما باقی می‌ماند کنترل و اجرایی پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد جامعه است که باید خیلی جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: باید فروشگاه‌ها و اصناف توسط بازرسان اصناف و علوم پزشکی از الحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد بازرسی قرار گیرند و با  واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند برخورد و تعطیل شوند.

استاندار کرمان افزود:  بانک‌ها و ادارات توسط تیم‌های بازرسی مجددا  بازدید شوند و با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند برخورد شود چون اختلال در پروتکل‌های بهداشتی جرم محسوب می‌شود.

فدایی تاکید کرد: در حال حاضر تقریبا براساس مصوبات ستاد ملی تقریبا همه  فعالیت‌ها از سر گرفته می‌شود و قرار است  کنسرت‌ها و سینماها نیز با رعایت پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی با ظرفیت حداکثر ۵۰ درصدی  بازگشایی شوند.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل مبادی ورودی شهرها باید از مرکز مجوز داشته باشیم، گفت: مدیران ادارات جنوب استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فردا تا پایان خرداد  مجاز هستند که از طریق فضای مجازی، دورکاری، حذف خدمات غیرضروری و کاهش کارمندان اقدام به کاهش ازدحام جمعیت در ادارات کنند.

فدایی تاکید کرد: باید در ورودی‌های شهرهای جنوب استان کرمان از سمت هرمزگان و سیستان بلوچستان تا پایان خرداد ماه سال جاری کنترل صورت گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کارگروه بهداشتی تشکیل و تخلف بهداشتی تعریف شود، ادامه داد:  فروشگاه و صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، تعطیل خواهند شد.

 حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: سخت‌گیری پروتکل‌های بهداشتی قطعی و جزء لاینفک است و در هر مکانی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود آنجا تعطیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر ۶۰ درصد مبتلایان به کووید ۱۹ مربوط به جنوب استان بوده است، تصریح کرد:  بخش زیادی از آمار  کووید ۱۹ جنوب کرمان مربوط به یک شهرستان است و باید در این شهرستان سخت‌گیری‌های بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول