اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد شدید و گردوخاک در چندین استان/باران‌های بهاری ادامه دارد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز20 خرداد در غرب سواحل خزر، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز، بارش باران را داریم، همچنین روز 21 خرداد در سواحل خزر و شمال‌غرب، بارش پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و گردوخاک در چندین استان/باران‌های بهاری ادامه دارد

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی،‌ شمال خراسان رضوی، شمال‌غرب، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما را داریم.

وی ادامه داد: امروز در خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌ها شدت بیشتری دارد و روز آینده در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده در استان‌های قم، سمنان، اصفهان، یزد و جنوب تهران وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد و در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، جزایر خلیج‌فارس و جنوب فارس وزش باد شدید همراه با گرد و غبار را داریم. 

اصغری گفت: روز دوشنبه 19 خرداد در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد و در استان‌های مرکزی، قم و هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز سه‌شنبه 20 خرداد در غرب سواحل خزر، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز بارش باران را داریم، همچنین در روز چهارشنبه 21 خرداد در سواحل خزر و شمال‌غرب بارش پیش‌بینی می‌شود. 

وی با بیان اینکه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود، افزود: از فردا تا چهارشنبه وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و باد و گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود. 

اصغری بیان کرد: از امروز تا دوشنبه 19 خرداد کاهش دما ‌به‌طور متوسط 8 تا 12 درجه سلسیوس در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌تمهیدات لازم در مراقبت از محصولات کشاورزی و باغداری، گلخانه‌ای، مرغداری‌ها و غیره انجام شود.

وی اضافه کرد: از امروز افزایش ‌ارتفاع موج و وزش باد نسبتا شدید‌، متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2.5 و در نواحی مرکزی خلیج فارس تا 3 متر پیش‌بینی می‌شود و احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک وجود دارد که توصیه می‌شود از تردد هرگونه تردد قایق‌‌ سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی، جلوگیری شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درچه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، همراه به وزش باد، گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 39 و 19 درجه خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌امروز در تهران آسمان صاف، جهت باد غربی و سرعت باد 43 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول