اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اهدای پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در قالب پویش «شکرانه سلامت» در استان مرکزی

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: اهدای پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در قالب پویش «شکرانه سلامت» در حال انجام است؛ اگر فردی به بیماری کووید 19 مبتلا شده یک ماه پس از بهبودی کامل به شکرانه بازیابی سلامتی و کمک به جان هم‌نوعان می‌تواند در مراکز انتقال خون پلاسما اهدا کند.

اهدای پلاسما برای درمان بیماران کرونایی در قالب پویش «شکرانه سلامت» در استان مرکزی

فاطمه‌السادات مهدویانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: براساس آمارها طی فروردین و اردیبهشت امسال 6 هزار و 851 نفر در سطح استان به مراکز انتقال خون مراجعه‌ کردند که 5 هزار و 528 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان 337 نفر بانوان و مابقی آقایان بودند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خاطرنشان کرد: از نظر وضعیت اهدای خون 2 هزار و 974 نفر اهداکننده مستمر، 1698 نفر اهداکننده باسابقه و 850 نفر اهداکننده بار اولی بودند.
مهدویانی ادامه داد: فراورده های خونی استان از این میزان اهدا شامل گلبول قرمز شسته شده 79 واحد، گلبول قرمز متراکم 5409 واحد، پلاسمای تازه منجمد 5325 واحد، پلاکت 2620 واحد و خون کامل 116 واحد می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: در فروردین و اردیبهشت بیش از 2663 واحد خون در مراکز درمانی استان و 63 واحد در خارج از استان پخش شده است.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: اهدای پلاسما نیز برای درمان بیماران کرونایی در قالب پویش «شکرانه سلامت» در حال انجام است؛ اگر فردی به بیماری کووید 19 مبتلا شده یک ماه پس از بهبودی کامل به شکرانه بازیابی سلامتی و کمک به جان هم‌نوعان می‌تواند در مراکز انتقال خون پلاسما اهدا کند.
مهدویانی افزود: اهدای پلاسما در مرکز ثابت اهدای خون واقع در خیابان شهید رجایی، کوچه شهید توسطی انجام می‌شود.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول