اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

«رسانه» قدرتمندترین ابزار در جهت نشر فرهنگ دینی

امام‌جمعه ابرکوه گفت: رسانه قدرتمندترین ابزار در جهت نشر و ترویج فرهنگ دینی بوده و فضای مجازی هم می‌تواند تریبونی در جهت نشر اباطیل و هم منبری برای ترویج حقایق باشد که به مدیریت آن بستگی دارد.

«رسانه» قدرتمندترین ابزار در جهت نشر فرهنگ دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ظهر امروز حجت‌الاسلام حسینی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه در سال 99 که با دستور کار نقش و جایگاه رسانه در حفظ مرزهای فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: از گذشته تا کنون رسانه را ابزاری در جهت اطلاع‌رسانی و نشر خبر تعریف می‌کردند.

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: امروزه به این مهم پی برده‌ایم که رسانه ابزاری در جهت نشر فرهنگ است نه فقط نشر خبر؛ یعنی فرهنگ بیگانه، فساد، ابتذال، رذالت و شیطنت با استفاده از ابزار رسانه جایگاه کاذب خود را باز می‌کند و سایه سیاه خودش را بر سر جوامع بشری گسترش می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه باید نقش توسعه آفرینی را برای رسانه در بخش فرهنگ دینی متصور شد، تصریح کرد: فرهنگ دینی باید در دو بخش تقابل با فرهنگ بی‌دینی و ترویج ارزش‌های متعالی فرهنگ دینی، کارآفرینی داشته باشد که این مهم بر عهده رسانه است.

حسینی ادامه داد: رسانه از منظر ما فقط جایگاه خبری ندارد بلکه قدرتمندترین ابزار در جهت نشر و ترویج سرفصل‌های احیا بخش و عزت‌آفرین فرهنگ دینی است. لذا رصد موقعیت و شرایط و مقتضیات زمان بایستی برای رسانه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین موضوع منظور شود که امروزه یکی از بارزترین شرایط، بهره‌مندی از فضای مجازی است.

امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه فضای مجازی هم تریبونی در جهت نشر اباطیل و هم منبری برای ترویج حقایق است، افزود: استفاده مثبت و یا منفی از فضای مجازی بستگی به این دارد که در دست چه کسی مدیریت شود. اگر فضای مجازی در دست اشخاص صالح مدیریت شد ترویج شعائر و ارزش‌ها و فضیلت‌ها و معیارهای متعالی انسانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: اگر ابزار فضای مجازی همچون چاقویی در دست مستان افتاد، کشنده است و در جهت تخریب ارزش‌ها، فضیلت‌ها، معیارهای دینی، ارزشی، اخلاقی، اعتقادی و هویت ارزشی انسانی به کار گرفته می‌شود.

حسینی اضافه کرد: امروز این فضا در دست لابی‌های صهیونیستی در عرصه‌های بین‌المللی نقش تخریب را با حمایت مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل مدیریت می‌کند. تنها در ایران اسلامی و آن‌هم در بخشی از کار این ابزار در دست صالحان نقش‌آفرینی می‌کند و این موج تخریب آن‌قدر گسترده است که تقابل با آن از سوی صالحان چندان به چشم نمی‌آید.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول