اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رویکرد مجلس یازدهم به سیاست و امنیت

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: نگاه نمایندگان مجلس یازدهم به حوزه های سیاست داخلی، سیاست خارجی و امنیت ملی بر اساس آرمان گرایی ، واقع گرایی، با هدف تقویت عزت و اقتدار ملت فهیم و صبور ایران اسلامی است.

رویکرد مجلس یازدهم به سیاست و امنیت

گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان- محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی: یاد و راه سرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی را که به نحو شایسته ای ، به طور همزمان، در دو حوزه ی امنیت ملی و سیاست خارجی تدبیر و مجاهدت کرد و درخشید، گرامی می داریم. 

این شهید عزیز که در آزمون ولایتمداری، مردم داری ، مدیریت و فداکاری سربلند بود ، الگوی ماست.

نگاه نمایندگان مجلس یازدهم به حوزه های سیاست داخلی، سیاست خارجی و امنیت ملی بر اساس آرمان گرایی ، واقع گرایی، با هدف تقویت عزت و اقتدار ملت فهیم و صبور ایران اسلامی است و در این مسیر همه گزینه ها بر این اساس بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

دنیا بداند ملت ایران هیچگاه جنگ طلب نبوده اما همواره باغیرت و وحدت ، در برابر زورگویی ها و زیاده خواهی های آمریکا و مزدوران غربی، عبری و عربی اش، ایستاده است. 

ما بر اساس آموزه های اعتقادی مان امنیت و رفاه و صلح و پیشرفت را برای همه ی بندگان خدا می خواهیم و از این رو در کنار ستمدیدگان دنیا ایستاده‌ایم و یار و غمخوارشان هستیم.

به همان اندازه که ستمگری را تحمل نمی کنیم ستم پذیری را هم نمی پسندیم، زیرا موجب تشجیع ظالمان و افزایش انگیزه ی آنان برای زورگویی و غارتگری خواهد شد. 

با همه ی دسیسه های استکبار و عناصر و شبکه های نفوذ در جهت تغییر ذائقه و روحیه ی مسئولان و ترویج و تثبیت نظریه های تسلیم پذیری در برابر برنامه های خلع سلاحی، اعم از اقتصادی، فرهنگی و دفاعی، اما به برکت ایستادگیِ هوشمندانه رهبر فرزانه و نیروهای دانا و توانایی همچون حاج قاسم ها ، اکنون در شرایط اقتدار به سر می بریم. 

از نشانه های روشنِ این وضعیت، شکست راهبردی آمریکا در تجزیه ی عراق و سوریه از طریق جنگ های نیابتی و نیز انتقال مقتدرانه ی بنزین از طریق آبراهه های بین المللی به ونزوئلا بر اساس یک فرمول دقیق فنی و حقوقی است.

رفاه و پیشرفت در سایه ی امنیت به دست می آید و امنیت هم محصول توانمندی های اقتصادی، فرهنگی و دفاعی است. اینک با تجربه ای که در چهار دهه ی گذشته به دست آورده ایم مصمم هستیم تا در برابر توطئه ها و تهدیدات و قلدری ها، هوشیار و قاطع عمل کنیم تا امنیت کشور و آرامش مردم دستخوش حوادث فتنه گون و تحمیلی نشود.

قدرت های استکباری که با بهره گیری از تهدیدات نظامی، تحریم های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای نتوانستند پروژه ی براندازی نرم با مدل فروپاشی از درون را به نتیجه برسانند قطعا از ادامه ی دشمنی خود با ملت ایران دست نخواهند کشید، بنابراین باید به رصد و پیش بینی مستمر رفتار آنان بپردازیم و بهوش و آماده باشیم.

البته رژیم واشنگتن به خوبی می داند که ایران امروز برای دفاع از تمامیت ارضی و امنیت منطقه ای و بین المللی خود چقدر آمادگی و انگیزه دارد . آنان قطعا در محاسبات خود علاوه بر توان بازدارندگی ما ، قدرت پاسخگویی مقتدرانه به ماجراجویی های بدخواهان را نیز در نظر دارند، اگرچه فقط گوشه ای از توانایی های دفاعی ایران را در حوزه های موشکی ، جنگ الکترونیک و نبرد لیزری می دانند.

مدتهاست که کاخ سفید، سی آی ای و پنتاگون از توان و امکان جمهوری اسلامی برای تغییر نقشه ی جغرافیایی و سیاسی رژیم صهیونیستی ، در صورت ارتکاب حرکت اضافی باخبرند و می دانند هر روز به این توانمندی اضافه می شود.  

توصیه ما به آمریکا این است که به جای هزینه کردن برای گردن کشی و غارتگری در سایر نقاط جهان ، به اوضاع نابسامان داخلی اش بپردازد و به وضع مردم مستضعف خود در ایالات مختلف رسیدگی کند.

دوره ی شکست لیبرالیزم آغاز شده و از پس شاهد گسترش اعتراضات مردم غرب به عملکرد دولت های لیبرال شان خواهیم بود و مینیاپولیس ها به شهری در میان آوار و آتش و دود تبدیل خواهند شد.

ایالات متحده با سرکوب نظامی شهروندان معترض نیز نخواهد توانست بر اوضاع مسلط شود.

مدیریت اجرایی کشور هم در فرایند تامین امنیت ملی، باید با اجرای دقیق  سیاست ها و‌قوانین و مبارزه با فساد و ویژه خواری ها در دستگاه های  دولتی، به مهار وضعیت متلاطم اقتصادی و چاره جویی برای نجات مردم و به ویژه مستضعفان از محرومیت های معیشتی بپردازد. 

بدیهی است بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی، آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق و خودکشی ، ریشه در فقر و فساد و تبعیض دارد که درصورت رویکرد و عملکرد صحیح دولت قابل پیشگیری و مهار است. 

دولت با در اختیار داشتن شبکه ی مدیریتیِ وزارتخانه ها، استانداران و سفرا ، و منابع مالی کشور، هیچ بهانه ای برای کم کاری ندارد و باید پاسخگوی آثار ناشی از تصمیم گیری ها، انتصابات و عملکرد‌ خود باشد.

مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم انتظار دارند با وضع و اصلاح قوانین و انجام ماموریت های نظارتی نسبت به ریل گذاری درست و پاسخگو کردن مدیران اجرایی، مجاهدت و جدیت به خرج دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول