اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وظیفه معین‌های اقتصادی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار است

استاندار خراسان رضوی گفت: وظیفه معین‌های اقتصادی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق شهری و روستایی است.

وظیفه معین‌های اقتصادی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشتخوار، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانس با استاندار خراسان رضوی در خصوص فعالیت معین‌های اقتصادی رشتخوار اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای معین‌های اقتصادی این شهرستان، همگرایی اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با رویکرد تسهیل‌گری است، به طوری که امام جمعه، فرماندار، دادگستری و سرمایه‌داران بخش خصوصی همگرا و همیار شدند تا فعالیت‌های بخش خصوصی را توسعه بخشند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر توجه معین‌ها، به امر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فرهنگی شهرستان اشاره کرد و گفت: حضور و پیگیری فرماندار از طریق شرکت ایمیدرو در تهران نسبت به همکاری و همراهی اجرای طرح عمران و آبادانی اقدام شود.

وی بیان کرد: وظیفه معین‌های اقتصادی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه‌گذاری و توانمندسازی مردم در مناطق شهری و روستایی است که تاکنون ۳۴ تفاهم‌نامه معین اقتصادی در خراسان رضوی منعقد شده است.

رتبه اول تا پنجم رشتخوار از نظر معین‌های اقتصادی در خراسان رضوی

در ادامه دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: رشتخوار بین رتبه اول تا پنجم معین‌های اقتصادی خراسان رضوی قرار دارد و نگاه امروز مسؤولان در استان و شهرستان، اقتصادی و فرهنگی است.

علی اکبر لبافی بیان کرد: براساس ارزیابی انجام شده پنج شهرستان درگز، رشتخوار، بینالود، تربت حیدریه و سبزوار بهترین عملکرد را به عنوان معین اقتصادی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع تاکنون ۶۲۴ پروژه کسب و کار توسط ۴۹ معین در ۲۶ شهرستان در سامانه ثبت شده است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: زمانی که مردم محور اصلی فعالیت‌های اقتصادی در هر منطقه باشند حساسیت بیشتری نسبت به خروجی فعالیت‌ها دارند و نتیجه کار سودمندتر است. 

لبافی اضافه کرد: سازوکار جدید اقتصادی در این شهرستان سبب احیای صنایع و رفع موانع کشاورزی و توسعه مشاغل خانگی می‌شود.

۲۴ تفاهم‌نامه با ۳۳۰ میلیارد تومان در دستور قرار گرفته است 

فرماندار رشتخوار نیز در ادامه این جلسه گفت: ۲۴ تفاهم‌نامه با ۳۳۰ میلیارد تومان از طریق معین‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

خالقداد عرب ادامه داد: اجرای طرح ابتکاری استانداری خراسان رضوی با عنوان مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی و بهره‌گیری از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به عنوان تسهیل‌گر برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها نویدبخش پویایی در رشتخوار شده است.

وی گفت: مجتمع سنگان از توابع خواف است که این مجتمع وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن ایمیدرو بوده، رشتخوار ظرفیت‌های زیادی برای توسعه اقتصادی دارد.

فرماندار رشتخوار تصریح کرد: برنامه‌ریزی معین اقتصادی برای توسعه رشتخوار و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های آن حول سه محور کشاورزی، دامپروری و صنعت متمرکز است.

عرب افزود: ۸۵ درصد جمعیت رشتخوار را روستاییان تشکیل داده‌اند، همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار در رشتخوار هستند که با اجرایی شدن مجتمع‌های فولاد امید نور و مجتمع فولاد رشتخوار همراه با جذب این افراد بیکار بیشتر مشکلات شهرستان حل می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات رشتخوار را تخصیص سهمیه آب صنعتی در این شهرستان دانست و افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی امور آب منطقه‌ای خراسان رضوی این مشکل حل شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول