اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تاکید بر ضرورت اصلاح فضای ناکارآمد بانکی

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جهت تسهیل روند امور بانکی در مجلس برنامه‌هایی مدنظر است و اصلاح این فضای فشل و ناکارآمد مورد تاکید ما قرار دارد.

تاکید بر ضرورت اصلاح فضای ناکارآمد بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، محمدجواد عسکری در نخستین همایش استانی شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون(کارگروه اشتغال) که با حضور معاون وزیر کار و تعاون و تعدادی از مدیران استانی، محلی و کارآفرینان تشکیل شد، اظهار داشت: بانک‌ها نباید فقط فکر به منافع خود باشند و جهت مقابله با این روند برنامه‌هایی برای تسهیل امور بانکی در نظر داریم.

وی بیان کرد: مشکل مسکن گریبانگیر طبقه محروم اجتماع که ولی نعمت انقلاب هستند را گرفته و این منصفانه نیست که آنها در این شرایط با وجود تورم، با افزایش بی‌رویه و ناگهانی مسکن نیز روبرو  باشند.

عسکری با اشاره به حمایت از معلولان و ایجاد شرایط رفاهی برای آنها گفت: ارائه وام‌های کم‌بهره با تنفس به مددجویان بهزیستی به ویژه معلولان همچنین افزایش حقوق بازنشستگان از طرح‌هایی است که در مجلس مورد حمایت ما قرار دارد و شایسته است وزارت کار و تعاون در این حیطه همکاری و تعامل مناسب داشته باشد.  

مدیران کم‌کار و ناکارآمد داراب تعیین تکلیف می‌شوند

وی ضمن تاکید بر تعیین تکلیف زمین‌هایی که توسط هیئت هفت نفره در شهرستان داراب واگذار شده و فاقد سند است، تصریح کرد: مدیران شهرستانی کمربند خود را محکم ببندند و نقشه راه برای دستگاه خود ترسیم کنند چرا که ما با کسی عقد اخوت نبستیم و وضعیت مدیر کم‌کار را تعیین تکلیف می‌کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس بابیان اینکه بالاترین نرخ بیکاری استان متعلق به داراب است، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ هزار نفر دانش‌آموخته رشته کشاورزی در سطح استان فارس بیکار بوده که از این میان، تعداد بسیاری نیز از دانش‌آموختگان شهرستان داراب هستند.

عسکری اضافه کرد: در داراب محصولات ارگانیک مرغوبی وجود دارد که می‌توان زمینه صادرات آن را برای ۶۰۰ میلیون نفر از جمعیت پیرامون کشورمان فراهم کرد.

وی با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و معدن در شهرستان داراب، خاطرنشان کرد: منکر اقدامات انجام شده در داراب نیستم اما تاکنون هنر بالفعل کردن ظرفیت‌ها، وجود نداشته و در این میان علاوه بر موهبت‌های خدادادی، مردم نیز باید مطالبه‌گری را سرفصل قرار دهند.

عسکری تصریح کرد: فضای شهرستان بارانداز مواد مخدر شده و مشکلات دیگری دست به دست هم داده و که باید یکی پس از دیگری مرتفع شود.

لزوم افزایش اعتبار صندوق کارآفرینی امید  

فرماندار ویژه داراب نیز در این جلسه با تاکید بر اقدام جهت تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در داراب، گفت: در حال حاضر ۱۰ هکتار زمین به بیمارستان تامین اجتماعی اختصاص یافته و در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم.

علی مظفری ادامه داد: در دو شهرستان داراب و زرین دشت بیش از ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و به همین سبب تأسیس بیمارستان تامین اجتماعی از خواسته‌های به حق مردم تلقی می‌شود.

 وی بابیان اینکه تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی کافی نیست، افزود: کارکنان این درمانگاه هم اکنون در دو شیفت مشغول به کار هستند اما با توجه به نیاز مردم، خواهان شبانه‌روزی درمانگاه تامین اجتماعی هستیم.

مظفری با اشاره به عدم تکمیل سالن ورزشی کارگران که احداث آن از یک دهه قبل آغاز و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: یکی از مصوبه‌های سفر وزیر کار و تعاون به داراب، اختصاص رقم یک و نیم میلیارد تومان جهت تکمیل سالن رفاهی ورزشی کارگران بود که تاکنون بودجه‌ای در این زمینه وصول نشده است.

 فرماندار ویژه داراب با اشاره به راه‌اندازی نمایندگی تامین اجتماعی در بخش‌های تابع داراب، گفت:  شایسته است وزرات کار و تعاون، افزایش اعتبار صندوق کارآفرینی امید به منظور ارائه تسهیلات به جوانان جویای کار در شهرستان داراب را مدنظر قرار دهد تا به این وسیله زمینه اشتغالزایی در این منطقه بیش از پیش فراهم شود.

مظفری ضمن تاکید بر راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی انرژی خورشیدی از سوی فنی‌و حرفه‌ای، اظهار داشت: از آنجا که بعد مسافت برخی روستاها تا مرکز شهر زیاد است، درخواست تاسیس خوابگاه فنی حرفه‌ای از سوی کارآموزان وجود دارد و انتظار می‌رود این مطالبه نیز در استان بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول