اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

واگذاری اموال مازاد دولت در خراسان رضوی هرچه سریع‌تر اجرایی شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه انباشته شدن این مقدار دارایی و اموال مازاد برازنده دولت نیست، بر ضرورت واگذاری دارایی و اموال دستگاه‌های دولتی در خراسان رضوی تاکید کرد.

واگذاری اموال مازاد دولت در خراسان رضوی هرچه سریع‌تر اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرهاد دژپسند عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به صورت ویدئوکنفرانس‌  برگزار شد، اظهار کرد: روند فعالیت‌های اقتصادی در خراسان رضوی تا کنون خوب بوده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به کسب رتبه اول این استان در تعداد برگزاری مجامع اقتصاد مقاومتی و تعداد مصوبات، افزود: کسب این رتبه از  خراسان رضوی با این میزان ظرفیت دور از انتظار نبود زیرا هدف‌گذاری ما در وزارت اقتصاد و دارایی، الگو بودن این استان در کل کشور است. 

وی به مثلث توسعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی ۲۲۱ پروژه در این مدت قابل تقدیر است و این مهم نشان می‌دهد پیشرفت‌های خوبی در این استان صورت گرفته است‌.

دژپسند تصریح کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی بیان‌کننده اقدامات خوب صورت گرفته در این استان است و می‌طلبد این مسیر با سرعت بیشتری ادامه یابد‌. 

پنجره واحد شروع کسب‌وکار تا میلاد امام رضا(ع) افتتاح شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به افتتاح پنجره واحد شروع کسب‌وکار در تهران، تاکید کرد: شرایط و فضای کسب‌وکار در خراسان رضوی خوب است اما انتظار داریم گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی تصریح کرد: با افتتاح پنجره واحد شروع کسب‌وکار در تهران شاهد فعالیت‌های خوب اقتصادی بودیم و امیدواریم این مهم تا میلاد امام رضا(ع) در خراسان رضوی نیز انجام شود. 

کاهش زمان ثبت شرکت در خراسان رضوی 

دژپسند در ادامه متذکر شد: مدت زمان ثبت شرکت‌های تجاری در تهران به سه روز کاهش یافته است و باید این مهم در این استان نیز صورت بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در خراسان رضوی میانگین زمان صدور مجوز ۵۵ روز است که خیلی زیاد است و باید کاهش یابد، تاکید کرد: وزارت اقتصاد برای روان‌تر کردن فعالیت‌های اقتصادی، حذف مقررات زاید و کاهش زمان صدور مجوزها را در دستور کار داده  و در این رابطه اقدامات مهمی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کشور باید بر مبنای توانمندی‌های علمی و فکری جوانان مدیریت شود، کارآفرینان جوان باید مسائل و مشکلات کسب‌وکار خود را صریح و بی‌واسطه مطرح کنند.

دژپسند همچنین به سامانه دادور اشاره کرد و افزود: زمان بررسی این سامانه در خراسان رضوی باید از ۲۱ روز به یک هفته کاهش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: پاسخگویی به ۹۰ درصد مسائل فعالان کسب‌وکار آمار خوبی است اما زمان پاسخگویی باید کاهش یابد.

وی متذکر شد: حذف نفت از بودجه، فشار‌های تحریمی و نیاز تولید داخل به حمایت، دولت را مجبور کرده به مولدسازی دارایی‌های خود، توجه جدی داشته باشد بنابراین واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌های مازاد دولت باید هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

دژپسند با بیان اینکه انباشته شدن این مقدار دارایی و اموال مازاد برازنده دولت نیست، تاکید کرد: واگذاری اموال مازاد دولت در خراسان رضوی هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: متأسفانه اداره کل دارایی ما در این زمینه رتبه خوبی را ندارد اما مشوق‌های خوبی برای این مهم برای این استان دیده شده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول