اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مشکل غرب مازندران، مستقل شدن نیست/ معایب تصویب منطقه آزاد نوشهر در شرایط کنونی

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: اگر با شرایط کنونی، منطقه آزاد نوشهر مصوب شود به ضرر ماست زیرا ما زمانی می‌توانیم بگوییم که مرکبات ما از منطقه آزاد اینجا صادر می‌شود که دارای استانداردهای بین‌المللی باشد.

مشکل غرب مازندران، مستقل شدن نیست/ معایب تصویب منطقه آزاد نوشهر در شرایط کنونی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدعلی محسنی شنبه‌شب در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه انتخابیه‌اش با اشاره به اینکه اولویت من اقتصاد و فرهنگ است، اظهار کرد: در مجلس یازدهم ۱۷۰ نماینده جدید حضور دارند که استان مازندران با ۱۲ نماینده جدیدی که دارد در طول ۱۰دوره مجلس شورای اسلامی بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه مردم با تجلی اراده خود در پای صندوق‌های رأی، پیام تغییر را دادند، افزود: تغییر پایدار باید بر مبنای دانش و آگاهی باشد وگرنه بدون آن گذرا است و در این میان نقش رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی بسیار کلیدی است.

وی تأکید کرد: از حواشی تا می‌توانیم بپرهیزیم زیرا آنچه ما را به عقب انداخته است همین ایجاد حاشیه‌ها بوده است و رسانه‌ها نیز بی‌طرف باشند و نشر اخبار صحیح را سرلوحه کار خود قرار دهند.نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از رسانه‌ها در جهت آگاهی و نقد سازنده و تعالی و تغییر مثبت استفاده کنیم و امروز که عرصه رقابت به پایان رسید باید همه دست به دست هم دهیم و در کنار هم بایستیم و برای توسعه و آبادانی تلاش کنیم.

محسنی با اشاره به اینکه از نمایندگان ادوار مجلس در حوزه انتخابیه خود برای کارم مشورت خواهم گرفت، عنوان کرد: به تک تک تماس‌های بی‌پاسخ در فرصت مناسب پاسخ می‌دهم و از پاسخ‌گویی هیچ اِبایی نداریم.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مجلس باید بر مبنای شواهد و مستندات حرف بزنم به موضوع منطقه آزاد نوشهر پرداخت و اظهار کرد: درباره منطقه آزاد نوشهر با مسؤولان ارشد استان صحبت کردم و حتی صحبت‌های آنها را به عنوان منبع قرار ندادم زیرا معتقدم اگر کمتر ولی درست و مستند صحبت کنم خیلی بهتر است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من فرد دانشگاهی هستم و دوست دارم همیشه با شواهد و استناد سخن بگویم و هرگز بر اساس داده‌هایی که اطلاعات آن برای من مسجل نشده است حرفی نمی‌زنم.

وی با اشاره به اینکه همه از ۱۵ اردیبهشت تا امروز درگیر بحث منطقه آزاد نوشهر هستند در حالی که پیوست گردشگری و سلامت ندارد، تصریح کرد: اگر با شرایط کنونی مصوب شود به ضرر ما است زیرا به عنوان مثال، ما زمانی می‌توانیم بگوییم که مرکبات ما از منطقه آزاد اینجا صادر می‌شود که دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و از نظر کیفیت نسبت به کشورهای همسایه‌ مرغوب‌تر باشد.

محسنی ادامه داد: ما وقتی در بحث سلامت، هنوز بیماران خودمان را به استان‌های دیگر اعزام می‌کنیم چگونه می‌خواهیم به دنیا بگوییم که اینجا منطقه آزاد سلامت است.

وی تصریح کرد: در بحث گردشگری اصلاً زیرساخت‌های آن را نداریم و اگر پیوست گردشگری داشته باشد که باید درب بندر اینجا را ببندیم و آن باریکه‌ای که در قالب بندر تجاری و صنعتی بوده است و از کنار آن ما می‌توانستیم کمی به توسعه منطقه کمک کنیم، آن هم باید بسته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست دادم آخرین لایحه پیرامون تصویب منطقه آزاد را به دست من برسانند و آن را مطالعه کنم تا سپس بتوانم بر اساس مستندات حرف بزنم.

محسنی با تأکید بر اینکه پس باید خیلی هوشمندانه در بحث منطقه آزاد عمل کنیم، تصریح کرد: اگر قرار است منطقه آزاد نوشهر پیوست گردشگری و سلامت داشته باشد باید وزرای میراث فرهنگی و بهداشت و درمان در منطقه ما حاضر شوند و به مصوبه مجلس احترام گذاشته و مقدمات این دو محور را در منطقه فراهم کنند.وی با بیان اینکه منطقه آزاد یک تیغ دو لبه وحشتناکی است و شاید آن لبه‌اش بُرنده‌تر از لبه اصلی‌اش باشد، گفت: در جزیره قشم که از ۲۵ سال قبل تبدیل به منطقه آزاد شده است و قرار بود محلی برای ورود مواد خام برای سرمایه‌گذاری و محلی برای جذب سرمایه‌گذاران بدون حد و مرز سرمایه‌گذاری و با معافیت مالیاتی و بدون پرداخت عوارض گمرکی باشد ولی هیچ خبری از این چیزها نیست و محل دپوی محصولات بُنجُل خارجی شد و نه تنها از تولید و اشتغال خبری نشد بلکه حتی بومیان قشم حتی شغل سنتی خود که ماهیگیری بود را نیز هم از دست دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار نماینده مجلس، نظارت بر اجرای قانون است، افزود: اگر عزل و نصبی در حوزه انتخابیه من صورت بگیرد و نخبگان این منطقه و آنهایی که عملکرد و اندیشه خوبی داشتند و متعلق به این منطقه هستند و از گردونه خارج شوند ولی فردی منصوب شود که چند سر و گردن از جوانان این منطقه بالاتر بوده است قدمش بالای سر است زیرا انتصابات در حوزه انتخابی من بر اساس شایسته سالاری است چون اگر دنیا به این درجه از توسعه رسیده است فقط بر مبنای شایسته‌سالاری بوده است.

وی با بیان اینکه اگر مبنا، شایسته سالاری باشد ما نگاه حزبی، قومی و قبیله‌ای نداریم، اظهار کرد: هیچ یک از برادرانم، خواهرانم، برادرزاده‌‌هایم، خواهرزاده‌هایم و اقوام من هیچکداممان برای جایگاه‌های اداری منطقه خیز بر نداشتیم.

محسنی عنوان کرد: مطمئن باشید اگر قرار است کسی منصوب شود باید توسط قوه مجریه بر مبنای شایسته سالاری باشد و این اصل ایده‌ای است که در ذهن ما است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون بهداشت و درمان را برای کار در مجلس انتخاب کردم زیرا رشته تخصصی من است و قطعاً تحولات جدی در این زمینه در حوزه بهداشت و درمان اتفاق خواهد افتاد، ابراز کرد: یکی از ایرادات نظام سلامت این است که هرکس با یک عطسه و سرفه اصرار دارد که حتماً باید با یک فوق تخصص ویزیت شود در حالی که در کشورهای توسعه یافته این گونه نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اصلاح ساختاری و نگاه علمی به مسائل تأکید کرد و گفت: حضور وزرا اگر مایه برکت برای منطقه و مردم ما باشد می‌توانند بیایند وگرنه ما نیازی به حضور مسؤولان در منطقه نداریم.

وی تصریح کرد: پای درخواست آمبولانس برای بخش کجور، دو وزیر امضا کردند اما هیچ کدام محقق نشد و اگر قرار است من هم به این شکل کار کنم اصلاً در تفکرات من و خواسته‌های مردمی که به من رأی دادند چنین چیزی وجود ندارد.

محسنی خاطرنشان کرد: در شعارهایم گفته بودم که من آمدم تا به 8 سال توقف در توسعه منطقه خاتمه بدهم ولی متوجه شدم در بعضی از جاها نه تنها توقف داشتیم بلکه تکامل معکوس داشتیم و حتی در بهداشت و درمان حوزه انتخابیه عقب گرد داشتیم.

وی اذعان کرد: مشکل منطقه ما استان شدن نیست و اگر هم استان مستقل در غرب مازندران شویم یکی از استان‌های محروم کشور خواهیم شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل ما باید مطالبه‌‌گری مدیران و از سویی دیگر نظارت بر عملکرد مدیران منطقه باشد، افزود: مدیران باید از لاک خودشان بیرون بیایند و مطالبه‌گر شوند.

این مسؤول بیان کرد: شعار ما در مجلس یازدهم شایسته سالاری است و به هر طرح لایحه‌ای که منافع مردم در آن باشد رأی خواهم داد و اولویت اول ما مردم هستند.

وی گفت: به قالیباف برای تصدی پست ریاست مجلس رأی دادم زیرا برنامه‌های او در مقایسه با برنامه‌های رقبایش که برای ریاست مجلس ثبت‌نام کرده بودند، قابل مقایسه نبود.

محسنی با بیان اینکه برای پیشگیری از ایجاد فساد جدید باید سیستم‌ها و دستگاه‌های نظارتی را درست کنیم، عنوان کرد: در همین سال ۹۸ بسیاری اعتبارات منطقه غرب مازندران در شرق استان هزینه شده است و به همین علت دیوان محاسبات کشور را مأمور پیگیری این موضوع کردم که پول‌های پروژه‌های غرب استان به ویژه نوشهر، چالوس و کلاردشت کجا رفته است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار تنها از طریق سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر است، افزود: نه تنها در جذب سرمایه‌گذار خارجی بلکه در نگه‌داشتن سرمایه‌گذار داخلی هم ناتوان بودیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدیران بی‌کفایت جایگاهی در مناصب نخواهند داشت، تصریح کرد: اگر قرار است مدیری در بخش کجور و مرزن‌آباد باشد باید از نظر علمی و دانش، چند سر و گردن از بچه‌های آنجا بالاتر باشد وگرنه توجیه قانونی، علمی و اقتصادی ندارد.

وی از پروازی بودن برخی مدیران بخش کجور گلایه کرد و افزود: روزانه تعداد بسیار زیادی خودروهای اداری از دوآب به سمت بخش کجور می‌رود در حالی که همه این ترددها واجب و ضروری نیست.

محسنی ادامه داد: مگر افراد شایسته و ساکن در روستاهای بخش کجور وجود ندارد که باید هر روز این چنین از نوشهر به بخش کجور قُشون‌کِشی شود که البته مشابه همین موضوع برای بخش مرزن‌آباد نیز وجود دارد و بنابراین باید رویکردها و نگاه‌‌ها تغییر کند وگرنه تا ثریا می‌رود دیوار کج.

وی بیان کرد: پروژه‌ها را دو بار کلنگ‌زنی نکنیم و هر صد متر را فاز بندی نکنیم و با مردم روراست باشیم و صادقانه صحبت کنیم و پروژه‌هایی هم که هنوز مشکل و خلاء قانونی دارند را برای غنی‌‌تر کردن کارنامه خودمان کلنگ‌زنی نکنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ انگیزه جز خدمت به مردم ندارم و تحت هیچ شرایطی پای منافع مردم کوتاه نخواهم آمد.

انتهای پیام / ۸۶۰۱۹/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول