اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

استاندار، بشکه‌های نفت و آن جاده ۱۷۰۰ متری

بدون شک عدم تحقق وعده‌های مسوولان و ناامیدی مردم از مطالبه‌گری، تبعات خطرناکی را در حوزه‌های امنیتی و اجتماعی می‌تواند به همراه داشته باشد.

استاندار، بشکه‌های نفت و آن جاده ۱۷۰۰ متری

با آنکه پلاکارد اعتراض در دست دارند اما لبخند استاندار دل همه آنها را قرص می‌کند؛ عقربه‌های ساعت ۱۵ دقیقه بامداد را نشان می‌دهد،  پاسی از شب گذشته است اما از آنجایی که قرار است در این ساعت از شب استاندار از منطقه بازدید کند، امید به حل مشکلات  در این بازدید چشمان اهالی را بیدار نگه داشته است.

در واپسین روزهای سال ۹۶ قرار داریم؛ همراه کاروانی از خبرنگاران و خودروهای مدیران از جمله فرماندار، شهردار، مدیران عامل شرکت‌‌های حفاری و  مناطق‌نفت‌خیز، بعد از چند روز از اعتراض اهالی منطقه بروال اهواز به میان آنها می‌رویم.

این منطقه در کنار فرودگاه اهواز و بر روی یک میدان نفتی قرار دارد و در اطراف منازل مردم دکل‌های نفتی متعددی قابل مشاهده است؛ تجمع اهالی در این روزها برای تعریض یک جاده از فرودگاه به این منطقه است.

طول این جاده را که می‌پرسم، پاسخ باورنکردنی است؛ مردم تنها برای تعریض یک جاده ۱۷۰۰ متری روزها تجمع کرده‌اند و می‌گویند سالانه تعداد زیادی از بستگان ما در این جاده کوتاه قربانی‌ می‌شوند.

 

خردادماه امسال هم در صورتجلسه استانداری، شرکت نفت متعهد به تعریض این جاده شده بود؛

امروز  ۱۹ اسفندماه است و در این بازدید استاندار وعده داد که تا پایان سال ۹۶، تعریض این جاده اجرا شود؛ مردم در سال‌های قبل هم برای تعریض جاده اعتراض کرده بودند و اینک از پایان انتظار خود خوشحال هستند؛

آنها که می‌بینند تمامی مدیران استان به منطقه آمده‌اند، فرصت را غنیمت شمرده و از مشکل بیکاری خود در کنار تاسیسات نفتی هم می‌گویند و برای تفریح شبانه نیز یک پارک یا فضای سبز مطالبه می‌کنند.

۲۷ ماه بعد

امروز ۱۷ خردادماه ۹۹ است؛ مردم بروال باز هم معترض هستند؛ نه برای استخدام جوانان، یا پرداخت عوارض از سوی شرکت نفت، بلکه هنوز می‌خواهند تا همان جاده ۱۷۰۰ متری بروال، جان عزیزان‌شان را نگیرد؛

چند تصادف مرگبار دیگر هم در این سالها رخ داده و بعد از مطالبه‌های مردم در روزهای اخیر، عضو شورای شهر از صبح در یکی از حسینیه‌های منطقه تحصن کرده و  نماینده ولی فقیه در خوزستان هم از عصر امروز به میان مردم آمده اند.

با تعدادی از جوانان بروال که صحبت می‌کنم، می‌گویند دیگر حوصله مطالبه‌گری نیز ندارند همانند انتقال آب کارون که دیگر کسی امیدی برای اعتراض به آن ندارد.

بدون شک ناامیدی مردم از مطالبه‌گری تبعات خطرناکی را در حوزه‌های امنیتی و اجتماعی می‌تواند به همراه داشته باشد که استاندار خوزستان به علت عدم پایبندی به تعهدات خود باید در این زمینه پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول