اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ایجاد قرارگاه واحدفرهنگی برای تقویت جریان انقلاب ماموریت مجلس یازدهم است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقویت جریان انقلاب و گسترش فرهنگ دینی را از ماموریت‌های اساسی مجلس یازدهم دانست و گفت: دستگاه‌های فرهنگی عموما متناسب با اهداف تعریف شده خروجی قابل دفاعی ندارند.

ایجاد قرارگاه واحدفرهنگی برای تقویت جریان انقلاب ماموریت مجلس یازدهم است

 علی کریمی‌فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مازندران درباره ماموریت‌های مجلس یازدهم در حوزه فرهنگی اظهار کرد: بسترسازی برای ترویج گفتمان انقلاب با الگوی جوانان مومن و با انگیزه در دستور کار مجلس انقلابی جدید قرار دارد.

وی با انتقاد از عدم ارزیابی مناسب دستگاه‌های فرهنگی و چگونگی هزینه کرد اعتبارات آنها افزود: دستگاه‌های فرهنگی عموما متناسب با اهداف تعریف شده خروجی قابل دفاعی ندارند.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور فرهنگ را زیربنایی‌ترین امور توسعه‌ای دانست و یادآورشد: کشور در عرصه فرهنگی با چالش‌های اساسی مواجه است که باید با اولویت به آنها پرداخت.

وی گسترش فرهنگ مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی با محوریت اندیشه‌های امام و رهبری را ضرورت اساسی عنوان و تاکید کرد: در بحث‌های فرهنگی تربیت نیروهای انقلابی و معتقد به آرمان‌های حقیقی امام و رهبری اصل بنیادی است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم تصریح کرد: انفعال و وادادگی فرهنگی بزرگترین تهدید و آسیب جدی به باورها و اندیشه‌های انقلابی و اسلامی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم برای بازتولید اندیشه‌های ناب فرهنگی و اسلامی  مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب برنامه محوری دارد.

کریمی‌فیروزجایی با اشاره به اهمیت جنگ نرم دشمنان علیه انقلاب اسلامی افزود: برای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با هجمه سازمان یافته علیه باورهای اعتقادی در کشور استراتژی الگویی حوزه فرهنگ و اندیشه باید در یک قرارگاه واحد تدوین و باز مهندسی شود.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این ارتباط یادآور شد: دیوان محاسبات کشور باید در زمینه عملکرد بودجه‌ای بخش فرهنگ با حساسیت بیشتر و متناسب با نیازهای نو به نوی فرهنگی وارد عمل شود‌.

نماینده مردم بابل خاطر نشان کرد: صیانت از مولفه‌های فرهنگی انقلاب در آغاز دهه پنجم نیازمند کوشایی جوانان معتقد و دلبسته به آرمان‌های والای نظام اسلامی است که تقویت جریان انقلاب این مهم را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول