اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اشغال تخت‌های بیمارستانی در کردستان در حال افزایش است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 526 تخت از 3 هزار و 96 تخت مصوب در استان فعال است که متاسفانه اشغال تخت‌ها توسط بیماران کرونایی در حال افزایش است.

اشغال تخت‌های بیمارستانی در کردستان در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرزو فلاحی صبح امروز در جلسه اتاق رسانه‌ای ستاد مبارزه با کرونا استان کردستان اظهار کرد: شرایط شیوع کرونا ویروس در استان به ویژه در برخی شهرستان‌ها روز به روز بدتر می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه بی‌توجهی مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت بگیرد.

وی به بازدید میدانی انجام گرفته از سطح مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این بازدید شاهد حضور کارمندان اداراتی بودیم که بعد از گذشت دو هفته از استراحت و در خانه ماندن دوباره برای تست به مراکز بهداشتی مراجعه کرده بودند در حالی که اصلا نیازی به تست مجدد نیست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: اکثر قریب به اتفاق افرادی که در مرکز بهداشتی بهاران سنندج بودند به دستور رییس اداره برای گرفتن برگه سلامت مراجعه کرده بودند و این وضعیت موجب افزایش ازدحام و در نتیجه شیوع بیشتر این ویروس می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: یک‌سری از افرادی هم که به مرکز بهاران مراجعه کرده بودند اصلا در سامانه 4030 ثبت‌نام نکرده بودند این موضوع موجب ازدحام جمعیت می‌شود.

وی در ادامه گفت: 3 هزار و 96 تخت مصوب در استان کردستان داریم که در حال حاضر 2 هزار و 526 تخت فعال است.

وی افزود: اورژانس 291 تخت، مراقبت‌های ویژه 284 تخت که 54 تخت از این تعداد ویژه نوزادان نارس، 12 تخت ویژه کودکان، 85 تخت سی‌سی‌یو و 133 تخت آی‌سی‌یو است.

وی اضافه کرد: بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های سطح استان در حال افزایش است و این افزایش از دیروز سرعت بیشتری پیدا کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان به خاطر ماه‌ها ارائه خدمات به بیماران خسته شده و توانشان پایین آمده است.

فلاحی با بیان اینکه در حال حاضر 11 نیرو به جای 33 نیرو در آزمایشگاه کار می‌کنند و بار چند برابری را متحمل می‌شوند، افزود: کادر آزمایشگاه در حال حاضر با کمترین نیرو به صورت چند شیفت کار می‌کنند و خارج از ظرفیت تلاش می‌کنند.

وی گفت: پرسنل آزمایشگاه بسیار کم و بار کاری چند برابری را در این شرایط متحمل شده‌اند، تخت‌های بیمارستان‌ها پر شده و اگر با این رویه پیش برود ظرفیت‌های موجود جوابگوی بیماران نیست لذا از مردم انتظار داریم که رسانه‌ها بیشتر ورود پیدا کنند و با اطلاع‌رسانی مردم را نسبت به شرایط بحرانی که در آن قرار داریم آگاه سازند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول