اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کمک ۱۱۰ میلیارد تومانی مردم به هلال احمر در دوران کرونا

سخنگوی جمعیت هلال احمر از کمک ۱۱۰ میلیارد تومانی نقدی و غیرنقدی مردم در دوران کرونا به این جمعیت خبر داد.

کمک ۱۱۰ میلیارد تومانی مردم به هلال احمر در دوران کرونا

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،محمد نصیری سخنگوی هلال احمر در نشست خبری با اشاره به اقدامات این جمعیت در دوران کرونا،اظهار داشت:مردم در دوران شیوع کرونا ۱۱۰میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به  هلال احمر کرده اند.

وی ادامه داد:۵۰۰هزار ماسک و اقلام بهداشتی برای بیماران خاص توزیع شد؛ضمن اینکه نزدیک به ۵میلیون ماسک در اوج کرونا توزیع شده و حدود ۲۴۱هزار بسته بهداشتی با مشارکت مردم در نقاط حاشیه نشین توزیع شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر بیان داشت:تاکنون ۲۰۱هزار بسته غذایی توزیع شده و ۴هزار بسته جدید نیز در تهران و البرز توزیع می شود.

نصیری با اشاره به همکاری ۴۶مرکز خیریه مردم نهاد در دوران کرونا ،تصریح کرد:یک میلیون و۸۲۴هزارماسک در خانه های هلال تولید شده است.

سخنگوی هلال احمر از برگزاری پنجمین دوره مجامع جمعیت هلال احمر در ۲۳خردادماه خبر داد و گفت:۳۷۵۰نفر داوطلب در این انتخابات رقابت می کنند.

نصیری از مشارکت بیش از ۷۲هزار نیروی داوطلب در دوران شیوع کرونا خبر داد و افزود:۹۵۹ خانه هلال فعالیت می کنند.

وی با اشاره به کمک های بین المللی در دوران کرونا به هلال احمر بیان داشت:۱۴۴محموله به هلال احمر کمک شد که بیشترین کمک مربوط به چین،تایلند،عمان،ژاپن،هنگ کنگ و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ بیشترین کمک را داشته اند.

نصیری با اشاره به اینکه خاموش کردن آتش برعهده وزارت جهاد کشاورزی است،گفت:هلال احمر در صورت نیاز مشارکت خواهد داشت و ما در دوران آتش سوزی جنگل ها در بوشهر،خوزستان،کهکیلویه و لرستان ۳۷ساعت پروازی و۶۸ سورتی پرواز انجام داد و ۴۵۰۰کیلو کالاو نفر خدمات داده شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه باید انبارهای این جمعیت به اندازه ۲درصد جمعیت هر استان ذخیره داشته باشد،افزود:اکنون این میزان به ۹دهم درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت هلال احمر در سال جاری تامین انبارهای امدادی در کشور است،متذکر شد:به ۱۸۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز انبارهای امدادی و خرید و  تامین تجهیزات لازم نیازمندیم.

نصیری از برنامه ریزی برای افزایش خانه های هلال روستایی به ۴هزار خانه تا پایان این دولت خبر داد و گفت:۵۰هزار نفر از مردم تاکنون در دوره آموزشی زلزله شرکت کرده و گواهی دریافت کرده اند.

نصیری از آغاز بکار مجدد بیمارستان این جمعیت در یمن طی روزهای آتی خبر داد و افزود:این بیمارستان در سال ۸۳ با ۷۰تخت راه اندازی شد اما در سال ۸۸به دلایل مشکلات امنیتی تعطیل شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر  از کمک ۲۸میلیاردو ۸۰۰میلبون تومانی مردم طی ۳ماه گذشته به هلال احمر خبر داد و ابراز داشت:۲.۵میلیارد تومان از این پول در حوزه درمان بیماران کرونا،۹میایارد تومان برای تهیه اقلام حفاظتی و توزیع بسته های بهداشتی،۷۰۰میلیون تومان در مراکز ارائه خدمات سرپایی و ۱۰میلیارد تومان برای تامین بسته های معیشتی هزینه شده و ۷میلیارد تومان نیز باقی مانده که آن را نیز برای تامین بسته معیشتی اختصاص داده می شود.

نصیری با اشاره به سختی زیاد انتقال پول به کشور به دلیل اعمال تحریم،خاطرنشان کرد:تنها ۴۶۵ هزار یورو معادل ۷۳میلیارد تومان برای پشتیبانی در طرح غربالگری توسط هلال احمر از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به ما کمک شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از همکاری و  امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد مواد مخدر در حوزه آسیب های اجتماعی  خبر داد و افزود: در دوران کرونا ۵۱نفر از نیروهای هلال احمر مبتلا به کرونا شده و ۴نفر جان دادند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از ارائه  آموزش به هزار تشکل مردمی و ۲هزار بنگاه اقتصادی  خبر داد.
انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول