اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

وضعیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه مسأله پژوهش در نظام تعلیم و تربیت بسیار بااهمیت است، گفت: وضعیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود.

وضعیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، اظهار کرد: بنده هم معتقدم این مسأله باید سریع تعیین تکلیف شود زیاد وضع موجود پژوهشگاه، وضع مناسبی نیست.

وی ادامه داد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در وضع فعلی از جایگاه سازمانی و ساختاری، وضع شفاف و امیدبخشی ندارد و باید مطابق نظر وزیر آموزش و پرورش مستقل شود؛ البته این مستقل شدن از گذشته‌ها گفته می‌شد اما عملیاتی نشده است و به نظر می‌آید این استقلال به صورتی جدی باید دنبال شود تا تحقق پیدا کند.

ملکی افزود: اگر این این کار انجام نشود، این ابهام تشکیلاتی همچنان باقی خواهند ماند و مسأله پژوهش که یک مسأله بسیار با اهمیت در نظام تعلیم و تربیت است، در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود، گفت: اگر بناست پژوهشگاه مستقل شود باید مستقل شود و اگر بنای دیگری قرار است، وزارتخانه داشته باشد باید عملیاتی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش متمایل به استقلال پژوهشگاه هستند و دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول