اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم

رئیس شورای عالی دولت طرابلس در لیبی گفت که کشورش در حالت جنگی با امارات قرار دارد.

طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد المشری» رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) گفت که رابطه این دولت با امارات قطع است و در حالت جنگی با ابوظبی قرار دارد.

او به الجزیره گفت که «خلیفه حفتر» آلت دست برخی کشورهای منطقه‌ای است و با رد آتش‌بس اعلامی از سوی مصر گفت که دولت طرابلس شروط بیان شده در این اعلامیه را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به نقش روسیه در لیبی نیز گفت که مسکو هیچ زمانی به طور رسمی به حضور خود در لیبی اذعان نکرده و صرفا شرکت‌های امنیتی روسی در این کشور حضور دارند و طرابلس مایل است وارد گفت‌و‌گو با روسیه شود.

المشری، با رد طرح مصر برای برقراری آتش‌بس، تأکید کرد که «خلیفه حفتر» پس از شکست‌هایی که در عرصه میدانی متحمل شده به میز مذاکره باز گشته و در عین حال شروطی را نیز مطرح کرده است.

رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی، حضور حفتر را در هر سطحی از دولت آتی لیبی رد کرد و خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن کشورهایی شد که وی را حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

او همچنین گفت که خلیفه حفتر باید تسلیم شده و محاکمه شود و در خصوص دولت مصر نیز تأکید کرد که لیبی دارای حاکمیت است و قاهره نباید در امور این کشور دخالت کند.

شب گذشته نیز سرتیپ خلبان «محمد قنونو»، سخنگوی رسمی ارتش دولت وفاق ملی در واکنش به کنفرانس مشترک رئیس جمهور مصر و ژنرال حفتر در قاهره که طی آن پیشنهاد آتش‌بس دادند، گفت: «ما نبودیم که جنگ [در لیبی] را آغاز کردیم ولی قطعا ما زمان و مکان پایان این جنگ را اعلام خواهیم کرد».

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و حفتر دیروز (شنبه) به همراه «عقیله صالح»، رئیس پارلمان شرق لیبی (مستقر در طُبرُق) بعد از دیدار چند ساعته، طی نشستی از توافق طرفین بر طرح ابتکار عمل سیاسی برای توقف درگیری‌ها در لیبی خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول