اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توضیح هایکو ماس درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای گفت برلین و واشنگتن ظرف دهه‌های گذشته همکاری‌های مهمی داشته‌اند اما روابط دو کشور پیچیده است.

توضیح هایکو ماس درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در توضیح کاهش نیروهای آمریکایی از این کشور گفت، روابط برلین و واشنگتن پیچیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماس در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: «قدردان همکاری‌های انجام شده با آمریکا ظرف چند دهه گذشته هستیم. این [همکاری‌ها] به سود هردو کشور است».

وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز تأسف بابت خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از این کشور گفت روابط دو کشور با مشکلاتی مواجه است و «ما شرکای نزدیکی در اتحاد فرا آتلانتیک هستیم اما [روابط ما] پیچیده است».

مقام‌های آمریکایی روز جمعه به وال‌استریت‌ژورنال گفتند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری خواستار کاهش ۹۵۰۰ نفری نیروهای آمریکا در آلمان شده است. در حال حاضر ۳۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور اروپایی استقرار دارند.

گفته می‌شود دولت آمریکا، به آلمان درباره تصمیم خود به منظور کاهش سربازان آمریکایی خبر نداده است. به نوشته روزنامه آلمانی «اشپیگل»، با توجه به اهمیت این تصمیم، این اقدام می‌تواند تحریک‌آمیز تلقی شود.

پیش از این، «ریچارد گرنل»، سفیر سابق آمریکا در آلمان که اخیراً از سمتش استعفا کرد با مطرح کردن این گلایه که دولت آلمان به اندازه کافی برای بودجه نظامی خود هزینه نمی‌کند خواستار کاهش نظامیان آمریکا در این کشور اروپایی شده بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول