اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزارت نیرو در مورد طرح انتقال آب از کارون با شفافیت کامل عمل کند

نماینده مردم مسجدسلیمان گفت: خواهان شفافیت کامل وزارت نیرو در مورد طرح انتقال آب از کارون هستم.

وزارت نیرو در مورد طرح انتقال آب از کارون با شفافیت کامل عمل کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس  امروز (یکشنبه 18 خرداد 99) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت:در حال حاضر حجم سدهای خوزستان بیش از 5 هزار متر مکعب است و رودخانه کارون نزدیک به 400متر مکعب در ثانیه در حال گذر است و تحت چند طرح انتقال آب و آلایندگی‌های زیست محیطی دچار چالش‌های فراوان شده است.

وی افزود: طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون با حیات و آینده خوزستان و چهارمحال و بختیاری به حوزه انتخابیه بنده مرتبط است و من به عنوان یک نماینده که کارون بخشی از زندگی آنهاست خواهان شفافیت کامل وزارت نیرو در مورد طرح انتقال آب از کارون هستیم.

 نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس تاکید کرد:‌چنانچه که بنا است این تصمیم‌گیری‌ها برای جبران کمبود آب شرب از سر گرفته شود باید با ابتلای وکلای خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری و با نظر داشت خدمات بر محیط زیست و منابع آبی خوزستان انجام بپذیرد.

ورناصری با بیان اینکه 85 درصد انرژی برق‌آبی کشور در خوزستان و مسجدسلیمان است، گفت: شهروندان استان خوزستان بار عظیم این مهم را به دوش می‌کشند اما هنوز گرما به 60 درجه نرسیده است که آب و برق بر مردم اکثر شهرهای خوزستان قطع می‌شود و پاسخ آقایان این است که زیرساخت‌ها جوابگوی حجم فشار مصرفی نیست. 

وی طی تذکری به وزیر نفت گفت: گاز و نفت خوزستان به جز آلایندگی سود چندانی برای مردم مقاوم ما نداشته است. تولید بیش از 80 درصد نفت و بیش از 16 درصد گاز در مناطق نفت خیز جنوب فقط حدود 4 درصد اشتغالزایی برای مردم ما داشته است.

 نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با تاکید بر اینکه محدودیت ساختاری و امکانات تفریحی در مسجدسلیمان بسیار عمیق است، گفت: مردم حوزه انتخابیه من به ویژه جوانان به تیم نفت مسجدسلیمان علاقه و تعصب وافری دارند که این تیم به دلیل جهت پرداخت‌های جاری خود با مشکلات فراوانی روبرو است. اما نباید به خاطر کاهش هزینه‌ها مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در قبال مردم و ساکنان مناطق نفتی کمرنگ شود.

ورناصری در تذکری به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:‌وضعیت نامشخص آموزش دهندگان و آموزشیاران قبل از سال 92 را رسیدگی کنید و نگذارید این قشر زحمتکش و خدوم مورد تبعیض قرار بگیرند که امروز عده‌ای از این عزیزان در بیرون مجلس اجتماع کرده‌اند.

وی از عدم اجرای قانون بر معلمان حق التدریس انتقاد و تصریح کرد: علت این تعلل چیست؟

 نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس از وزیر کشاورزی و سایر دستگاه‌های مسئول در خصوص آتش‌سوزی‌های اخیر رشته کوه‌های زاگرس خواست که به مردم در این مورد توضیح دهند چرا که خسارات عمده‌ای به مردم وارد شده و لازم است برای این بحران هر ساله از قبل تدابیر لازم اتخاذ شود.

ورناصری اختصاص اعتبار لازم برای ایجاد و تجهیز پایگاه‌های اطفای حریق به ویژه در مناطق بحرانی و فوق بحرانی، اختصاص بالگرد آب پاش و جذب نیروی جنگلبان جهت حفاظت از مناطق بحرانی را از جمله این راهکارها عنوان کرد.

وی طی تذکری به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی گفت: در سال 2020 اگر کرونا گریبانگیر دنیا نمی‌شد پیش‌بینی‌ها حاکی از عبور یک و نیم میلیارد گردشگر و چرخش میلیاردها دلار در اقتصاد جهانی بود. توریست پاک‌ترین صنعت جهان است و کشور ما در ردیف پنجمین کشور پرجاذبه جهان قرار دارند و در حوزه انتخابیه من بنده علیرغم ظرفیت‌ةای عظیم گردشگری این ظرفیت به خواب طولانی رفته است و آثار شگرف تاریخی بدون بهره‌برداری به حال خود رها شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول