اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«عاشق پیشه» منتشر شد/ آلبومی شنیدنی از آواهای لرستان

آلبوم موسیقی «عاشق پیشه» به آهنگسازی «علیرضا سپهوند» و «فرشاد سیفی» با نگاهی ارکسترال به موسیقی منطقه لرستان، به خوانندگی «علی دلفانی» در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

«عاشق پیشه» منتشر شد/ آلبومی شنیدنی از آواهای لرستان

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، «عاشق پیشه» عنوان تازه‌ترین اثر موسیقایی منتشر شده در بازار فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی «علیرضا سپهوند» و «فرشاد سیفی» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

این آلبوم با نگاهی ارکسترال به موسیقی منطقه لرستان تلاش کرده تا ضمن وفاداری به پایه و اساس موسیقی مقامی لرستان خاصه شهر خرم‌آباد، قابلیت‌های این موسیقی را با نگاهی «گلوکال»(محلی به جهانی) عرضه دارد. این منطقه که هنرمندان زیادی را در خود پرورش داده، بر قابلیت‌های جهانی عرضه موسیقی وسیع لرستان با کاربرد و کارکرد دستگاه «ماهور» لری که بیشترین قرابت را با گام «ماژور» غربی دارد، استوار است.

 

«بار سفر» با شعر حجت عزیزی، «چوپو» با شعر شهرام فرهمند، «گوشواره» با شعر چهل سرو، «هوار» بر اساس اشعار فولکلور منطقه لرستان، «فرهاد» با شعر کیانوش نور محمدی، «تب عشق» با شعر فائزه گلزاری، «چش وه ره» با شعر صفر بیرانوند قطعات مختلف این اثر موسیقایی هستند.

«علی دلفانی» خواننده، «علیرضا سپهوند» و «فرشاد سیفی» آهنگسازی و تنظیم، فرشاد سیفی نوازنده کمانچه، علیرضا سپهوند نوازنده سنتور و ساز‌های کوبه‌ای، احمد رنجبر نوازنده سنتور و عود، سعید صالحی و مجید دولتشاه نوازندگان تار، محسن زهتاب نوازنده سه تار و شور انگیز، یاسر ارشیا و امیر بیات نوازندگان نی، بابک پیمانی و سجاد دلفانی نوازندگان تمبک، حسن سالم نوازنده ویولن، اشکان مرادی نوازنده کمانچه قطعه «بار سفر» و طیب حسنوند گرافیک گروه اجرایی آلبوم «عاشق پیشه» را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که انوش فاضل‌نژاد، سیامک سلاطی و شهاب عباسی گروه صدابرداری آلبوم را که در استودیو «میرمعصومی» میکس و مستر شده، تشکیل می‌دهند.

آلبوم «عاشق پیشه» با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و انجمن موسیقی استان لرستان به شماره مجوز ۱۳۹۶-۷۱۸ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۲۲۰۹۵ از کتابخانه ملی ایران توسط شرکت «نوای زاگرس» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول