اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجلس یازدهم رونق تولید و توجه به ظرفیت داخل را در اولویت قرار دهد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در نامه‌ای خطاب به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر لزوم به کار بستن ظرفیت‌های داخلی، تلاش برای رونق تولید داخلی، برخورد جدی با مفسدان و رانت‌خواران و افزایش شفافیت تأکید کرده‌اند.

مجلس یازدهم رونق تولید و توجه به ظرفیت داخل را در اولویت قرار دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در نامه‌ای خطاب به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در باب مطالبات بحق مردم؛ از نمایندگان درخواست کرد با توجه به فرموده رهبر انقلاب، معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس باشد.

در ابتدای این نامه آمده است: ضمن تقدیر از مردم آگاه، شهیدپرور و بصیر اصفهان که با درک به موقع شرایط داخلی و بین‌المللی با حضور حماسی و دشمن‌شکن در انتخابات دوم اسفند ماه موجبات عزت و عظمت نظام اسلامی را فراهم آوردند و بار دیگر نشان دادند که در شهر شهیدان مردم به ندای دعوت رهبر عزیزشان همواره لبیک خواهند گفت و با عرض سلام به برگزیدگان مردم شریف اصفهان و آرزوی توفیق خدمت صادقانه برای نمایندگان راه یافته به بهارستان، توجه نمایندگان محترم اصفهان را به برخی مطالبات به حق مردم بعد از انتخابات جلب می‌نماییم.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه تأکید کرده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت بیش از ۴۱ سال از زمان انقلاب تا کنون به برکت سال‌ها مقاومت و ایستادگی ملت غیور ایران اسلامی در برابر قدرت‌های سلطه‌گر توانسته است در برابر شرایط سخت تهدید، تحریم، ترور، اغتشاش و جنایت‌های ناجوانمردانه‌ای که این سال‌ها علیه مردم و کشور ایجاد شده است، عزت خود را روزافزون نماید و به برکت همین مقاومت‌ها، پیشرفت‌های چشم‌گیری در عرصه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی حاصل گردیده است.

در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس آمده است: همان‌طور که مستحضرید؛ بیانیه گام دوم انقلاب، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط رهبر حکیم انقلاب صادر شد که این بیانیه دستاوردهای چهار دهه گذشته را در هفت قلمرو عنوان می‌کند و افق انقلاب اسلامی در راستای دسترسی به تمدن نوین اسلامی را ترسیم نمودند. اولین و مهم‌ترین قدم سیاسی در بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب، انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که اگر مجلس انقلابی، جوان و یک مجلسی در تراز انقلاب باشد، در بحث گام دوم یک پله جهش خواهیم نمود.

دانشجویان بسیجی استان اصفهان تأکید بر استقلال و عدالت‌طلبی و تحلیل و بصیرت سیاسی را از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی عنوان کرده‌اند که جریان‌های مختلف از آن‌ها با عنوان وجوه ممیزه جنبش دانشجویی یاد می‌کنند و تأکید کرده‌اند: تمرکز بیانیه گام دوم بر دانشجویان و جوانان است. یکی از مباحثی که تأکید رهبر انقلاب و توصیه آن به دانشجویان است، مطالبه صحیح مسائل نظام از مسؤولان است. حال با توجه به موارد فوق‌الذکر، زمان آن است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای تصمیم‌گیری و اجرایی، پا به پای مردم عزیزمان برای حل مشکلات و معضلات کشور و مردم، وارد عرصه ی جهاد و عمل جدی شوند. اکنون زمان پاسخگویی و رسیدگی به مطالبات مردمی فرا رسیده و این پرسش مطرح است که برای حل‌ و رفع چالش‌های معیشتی مردم باید چه راهکارهایی در پیش گرفته شود؟

دانشجویان انقلابی اصفهان ادامه داده‌‌اند: برحسب وظیفه دینی و ملی خود پیرامون این موضوع به چند نکته‌ مختصر اشاره می نمائیم و از نمایندگان محترم اصفهان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که تا بنا بر ضوابط و مقررات و رسالت‌های نمایندگان ملت جهت تسریع در حل مشکلات و مطالبات بحق مردم در خصوص اجرای محورهای ذیل اقدامات لازم را پیگیری نمایند، تا علاوه بر اثبات چند باره کارآمدی نظام، فرصت سوءاستفاده از ضدانقلاب زخم‌خورده نیز گرفته شود:

۱ـ توجه و به کار بستن ظرفیت‌های داخلی: بخش مهمی از مشکلات اقتصادی موجود، محصول نگاه به بیرون برای حل مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم، در دستور کار قرار دادن مدل «توسعه وابسته» است که نه تنها از حجم مشکلات نکاسته است، بلکه در بسیاری از زمینه‌ها نیز بر دامنه‌ مشکلات افزوده است. واقعیت تلخ این است که سرمایه خارجی و نگاه به دنیای خارج هیچ‌گاه حلال مشکلات کشور نخواهد بود و در هیچ کشوری این نگاه بعنوان راه‌حل نهایی و قطعی پاسخگو نبوده است. افزون بر این، در ایران، نگاه به بیرون و تکیه بر ظرفیت‌های خارجی قطعاً بحران‌زا نیز بوده است. در واقع، برای حل مشکلات کشور چاره‌ای جز اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و به کار بستن این ظرفیت‌ها نیست.

۲- تلاش برای رونق تولید داخلی: واقعیت آن است که بخش عمده‌ مشکلات اقتصادی مردم در رکود و به ویژه رکود تورمی، بیکاری و... ریشه دارد که این مسائل هم ناشی از ضعف در تولید داخلی و به تعبیر دقیق‌تر، بی‌توجهی به تولید داخلی است که هم زمینه‌های اشتغال‌زایی را محدود کرده و هم سبب تداوم رکود در اقتصاد کشور شده است. در این زمینه به ویژه باید به کاهش جدی واردات کالاهای مصرفی، مبارزه با قاچاق کالا به داخل کشور بخصوص رسمی و سازمان‌یافته اهتمام ورزید.

۳- برخورد جدی با مفسدان و رانت‌خواران: این موضوع قطعاً زمینه‌های امید را در مردم ایجاد می‌کند و با این اقدام، مردم می‌توانند امیدوار باشند که با کنار رفتن مفسدان و ویژه خواران، بهبود نسبی در اوضاع کشور حاصل خواهد شد.

۴- افزایش شفافیت: با این اقدام مردم بیشتر به دستگاه‌های گوناگون نظام اعتماد خواهند کرد. در واقع، شفافیت خود در عین حال که راهکاری برای مقابله با فساد است، راه‌حلی برای توجه بیشتر به اثربخشی و کارآمدی تصمیم‌ها و اقدامات است.

در پایان آمده است: سربلندی و توفیقات روزافزون نمایندگان محترم را که در راه ترقی و استعلای ایران اسلامی‌مان می‌کوشند، از خداوند بزرگ و امام زمان(عج) مسألت می‌نماییم. 

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول