اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا قرار گرفت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: نام این دانشگاه برای نخستین بار در رتبه‌بندی آسیایی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، سیف‌الله سعدالدین با بیان اینکه نام دانشگاه سمنان برای نخستین بار در رتبه‌بندی آسیایی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۲۰ قرار گرفت، اظهار کرد: این دانشگاه در این رتبه‌بندی در رتبه ۳۰۱ تا ۳۵۰ قرار گرفت.

وی درباره اهمیت این رتبه‌بندی از نظر سطح علمی، بیان کرد: رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که سال ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: ۴۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۰ حضور دارند که پنج دانشگاه کشور میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته‌اند.

سعدالدین تصریح کرد: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی آسیایی سال ۲۰۱۹ این مؤسسه ۲۹ دانشگاه بود که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ دانشگاه افزایش یافته است.

وی افزود: در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ این مؤسسه ۱۱ دانشگاه شامل یاسوج، بین‌المللی امام خمینی (ره)، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی اصفهان، کردستان، شهید چمران اهواز، بوعلی سینا، سمنان، شهرکرد، شاهد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور دارند که در رتبه‌بندی سال پیش حضور نداشتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور در سال ۲۰۲۰  توانسته‌اند با تلاش مضاعف به جایگاه چشمگیرتری دست یابند، خاطرنشان کرد: روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب پنج معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین‌المللی استفاده شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول