اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نابودی 13 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفسنجان در اثر آتش‌سوزی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: سال گذشته 13 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در آتش سوخت و نابود شد.

نابودی 13 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی رفسنجان در اثر آتش‌سوزی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، جلال حسن‌شاهی امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان اظهار کرد: سال گذشته هفت مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان رخ داد که که 95 درصد گردشگران عامل این آتش‌سوزی بودند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در اثر این آتش‌سوزی 13 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی نابود شده و از بین رفتند.

وی ادامه داد: زمانی که می‌گوییم نابود شدند، بدین معناست که هم پوشش گیاهی، هم خاک و هم موجودات زنده منطقه از بین می‌روند.

حسن‌شاهی خاطرنشان کرد: دو هفته پیش، در منطقه راویز آتش‌سوزی صورت گرفت و جمعه گذشته هم در اثر سهل‌انگاری گردشگران 2.5 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سرچشمه از بین رفت که به سختی با تلاش دهیاری، شورای مانی، بخشداری مرکزی و آتش‌نشانی آتش مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: ضرر آتش‌سوزی در هر روستا برای همان روستاست، بنابراین بخشداران مکاتباتی با شوراها داشته باشند و آن‌ها را ملزم کنند که تمام تدابیر برای پیشگیری از حریق را داشته باشند.

حسن‌شاهی تصریح کرد: خرید تانکر آب‌پاش از ملزوماتی‌ست که برای مانی، راویز و مناطق دیگر تا بتوان در مهار آتش‌سوزی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/80016/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول