اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

توسعه شرکت دارویی «فاران شیمی» در تویسرکان

فرماندار تویسرکان از توسعه شرکت دارویی فاران شیمی در تویسرکان خبر داد و گفت: پنج هکتار از ۱۴ هکتار اضافه شده به شهرک صنعتی در اختیار این شرکت قرار می گیرد.

توسعه شرکت دارویی «فاران شیمی» در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سید رسول حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه علمی و پژوهشی بسیج اساتید با اشاره به ظرفیت بالای استعداد‌ها و توانمندی بالقوه فراوان در شهرستان اظهار کرد: زمینه جذب علاقه‌مندان به تحصیل در مقاطع ارشد به بالا در شهرستان وجود دارد ولی نمی‌دانم چرا نتوانستیم از این توانمندی‌ها استفاده کنیم؟

وی محصول سیر و سماق را از ظرفیت‌های ارزشی شهرستان دانست و گفت: متاسفانه به دلیل نبود کارخانه و سردخانه در تویسرکان سیر به طور دستی بسته‌بندی و در سردخانه‌های کرج نگهداری می‌شود.

فرماندار تویسرکان با اشاره به عدم اشتغال‌زایی مرکز رشد تویسرکان به عنوان یک شاخه‌ از پارک علم و فناوری استان از سهمیه 12 نفر آن در سال گذشته افزود: شاید ما همراه با کارگروه مربوطه خوب عمل نکردیم پس باید با برنامه‌ریزی نیروی انسانی توانمند را شناسایی کرده و مشکلات را احصا و در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه از 10 کشاورز نمونه که مورد تقدیر وزیر قرار گرفتند چهار نفر از تویسرکان بودند افزود: آخر هفته میزبان کشاورزانی هستیم که از توانمندی‌های خود در حوزه کشاورزی استفاده کردند.

حسینی با اشاره به وجود سرمایه‌گذار و نبود زیرساخت در شهرستان و یادآوری این مطلب که شهرستان  قطب تولید دارو  و صنایع وابسته به شرکت‌های غرب کشور است گفت: شرکت داروسازی فاران شیمی با در اختیار گذاشتن پنج هکتار از 14 هکتار اراضی اضافه شده به شهرک صنعتی توسعه می‌یابد.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از نخبگان شهرستان در خصوص صنعت داروسازی به عنوان یک ظرفیت حائز اهمیت گفت: تحقق این امر در شهرستان، خانه نخبگان استان را تابع خود خواهد کرد.

فرماندار تویسرکان خاطرنشان کرد: ما در سال مالی گذشته در راستای اجرای یک‌هزار و 40 پروژه، بیشترین پروژه‌ها را در سطح شهرستان تویسرکان از بسیج سازندگی داشتیم که می‌توان به ایجاد روستای برفیان، ساختمان پزشک قانونی،آرامستان و... اشاره کرد.

وی با تاکید بر تهیه بانک اطلاعات اولیه از شاخص‌ها و توانمندی‌های افراد نخبه و توانمند شهرستان در حوزه‌های مختلف در مقطع زمانی 15 روزه توسط اعضای حاضر در جلسه گفت: کارگروه‌ها متناسب با ظرفیت شهرستان و تقسیم وظایف در راستای احصا مسائل و مشکلات و ارائه راهکار تشکیل شود.

مسوول علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه از اهداف و برنامه‌های سال 99 سپاه قوی‌تر شدن بسیج با هدف اثرگذاری است اظهار کرد: آنچه در نگاه اول بسیج را قوی می‌کند اخلاص بسیجیان است.

ولی ابراهیمی هدف دوم را ارتباط با مردم و گره‌گشایی مشکلات آن‌ها عنوان کرد و افزود: کارگروه‌های مختلف متناسب با ظرفیت شهرستان با هدف احصا مشکلات و مسائل  و ارائه راهکار تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این برنامه هدف ما یاری سیستم دولتی است و به دنبال مچ‌گیری نیستیم تاکید کرد: یکی از مطالبات بسیج مطالبه‌گری به صورت کارشناسی و تخصصی است که باید این امر در بین مردم و بسیجیان پویا باشد، البته تا پایگاه‌ها این مهم را پیش بردیم.

مسوول علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان از اهداف تعریف شده، منشا بیکاری را فقدان مهارت خواند و بیان کرد: ما در این زمینه چهار رویکرد در پایگاه‌ها علمی داریم که شامل مباحث آموزش، پژوهش، کارآفرینی و گفتمان علمی می‌شود.

وی با تاکید بر پرورش خصلت جستجوگر و کاوشگر  در بسیجیان تاکید کرد:کارگاه‌های علمی که ما برپا می‌کنیم با رویکرد کارآفرینی است، بسیج دنبال کسب سود نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه خطه تویسرکان در بحث نخبگی و اختراع و ابتکار سبقه بسیار خوبی دارد می‌توانیم جشنواره‌های چون ایده و... را برگزار کنیم گفت: تلاش برای ترویج گفتمان علمی در برنامه از رویکرد دیگر ماست، رهبر معظم انقلاب نیز بر این مهم تاکید دارند چراکه برای تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی ضرورت دارد.

وی هدف بعدی سپاه در سال جاری در حوزه بسیج را تکمیل چرخه عمل تا فناوری خواند و تاکید کرد: ما در این هدف به دنبال طرح‌های نوآورانه و محصول محور هستیم تا نیاز و مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

مسوول علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به هدایت و حمایت طرح‌های نوآورانه و مبتکرانه در استان با سه نوع خدمات چون تسهیلات بلاعوض، خدمات مشاوره‌ای و... افزود: خبرگزاری علم و فناوری که تنها در این حوزه فعالیت می‌کند در استان فعال بوده و از حیث تولید محتوا برتر است.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول