اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

درمان کم‌شنوایی با استفاده از سلول‌های بنیادی/ نتیجه موفق در افزایش آستانه شنوایی

مدیر بانک خون رویان گفت: طرحی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران برای درمان کم شنوایی با استفاده از سلول‌های بنیادی تعریف کرده‌ایم.

درمان کم‌شنوایی با استفاده از سلول‌های بنیادی/ نتیجه موفق در افزایش آستانه شنوایی

مرتضی ضرابی مدیر بانک خون رویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره استفاده از سلول های بنیادی برای درمان کاهش شنوایی مادرزادی در کودکان، گفت: این موضوع یکی از کارهایی است که در دنیا در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد.

وی گفت: برای درمان کودکانی که دچار کاهش شنوایی مادرزادی هستند، سلول بنیادی خون بند ناف استفاده شده و تاکنون چند گزارش درباره نتایج این تحقیقات به صورت رسمی منتشر شده است.

به گفته ضرابی، این تحقیقات نشان داده سلول‌های بنیادی به میزان زیادی مشکل کاهش شنوایی را برطرف کرده اند و حتی در مواردی که نیاز به کاشت حلزون بوده است، توانسته‌اند به میزان زیادی در افزایش آستانه شنوایی موثر باشند.

*طرح درمان کم شنوایی با سلول بنیادی تعریف شد

 مدیر بانک خون رویان تصریح کرد: ما هم در رویان در این زمینه طرحی را با همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران تعریف کرده‌ایم که البته طرح هنوز آغاز نشده است.

ضرابی افزود: این طرح جزء کارهایی است که در دنیا در بحث درمان کم شنوایی در حال انجام است و امیدواریم  بتوانیم برای بیمارانی که دچار مشکل کاهش شنوایی هستند، اقداماتی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول