اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وقف‌ها متناسب با نیاز استان باشد/ وقف مشارکتی فرصتی برای وقف با مبالغ کم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واقفان و خیّران باید به سمت نیازهای استان هدایت شوند، گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از کسانی که نیت امورات خیر دارند، وقف مشارکتی بهترین راهکار است.

وقف‌ها متناسب با نیاز استان باشد/ وقف مشارکتی فرصتی برای وقف با مبالغ کم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقف‌های مشارکتی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران و واقفان در دستور کار اوقاف است.

 

وی با بیان اینکه وقف آثار و برکات بسیاری در جامعه دارد، ادامه داد: گاه افراد صدقه‌ای به نام وقف می‌دهند که تا سال‌ها اثراتش باقی می‌ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه واقفان و خیّران باید به سمت نیازهای استان هدایت شوند، توضیح داد: در این راستا کارشناسان ما در ادارات اوقاف شهرستان‌ها پاسخگوی سوالات مراجعین و واقفان و خیران هستند.

امیری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از کسانی که نیت امورات خیر دارند ولی تمکن مالی آنها اجازه این کار را نمی‌دهد، اوقاف با ایجاد وقف مشارکتی پرونده ثواب را برای همگان مفتوح گذاشته است.

وی افزود: وقف مشارکتی همه را در ثواب وقف کردن شریک می‌کند و دیگر لازم نیست برای واقف شدن، اموال زیادی داشت، بلکه هرکسی با هر اندازه قدرت مالی می‌تواند برای جامعه خود مفید واقع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر در گذشته یک نفر یک مدرسه را احداث می‌کرد و امروز این امکان مادی برای تک ‌تک افراد فراهم نباشد، می‌توان به جای یک نفر، هزار نفر را در امر ساخت یک مدرسه سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان سهیم شوند که این خود مشارکتی است.

امیری با بیان اینکه وقف مشارکتی به معنای عزم و مشارکت عمومی مردم در یک موقوفه است و می‌تواند در رفع مشکلات و نیازهای یک جامعه راهگشا باشد، افزود: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته رفع شده و همواره به نیت واقفان عمل می‌شود، به انجام وقف‌های جدید تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به ایجاد موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) از سوی اوقاف در استان گفت: اوراق موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) ابزاری است که امکان وقف را برای همه اقشار جامعه در هر صنف و گروه و با هر مبلغی فراهم می‌کند، در واقع این اوراق برای توسعه فرهنگ وقف و ایجاد امکان برای مشارکت مردم در تمامی سطوح در این عرصه طراحی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارزش هر سهم ٥٠ هزارتومان بوده و این کار خیر خوشبختانه با استقبال بی‌نظیر هم استانی‌های عزیز همراه بود.

امیری اضافه کرد: ما با نهادینه کردن وقف‌های مشارکتی و تداوم این استقبال، می‌توانیم وقف‌های بزرگ را در راستای رفع محرومیت استان و نیز الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا(س) تحقق ببخشیم.

وی بیان کرد: خیران علاقمند می‌توانند برای خرید اوراق موقوفه، به ادارات اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند، ضمن اینکه شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۷۵۵۵۲ نزد بانک رسالت به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) اختصاص یافته است.
انتهای پیام/68031/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول