اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات ضد آمریکایی شهروندان اسپانیایی مقابل سفارت آمریکا در «مادرید»

رسانه‌ها از تظاهرات شهروندان اسپانیایی مقابل سفارت آمریکا در «مادرید» و شهرهای دیگر اسپانیا به نشانه هبستگی با معترضان آمریکایی خبر دادند.

تظاهرات ضد آمریکایی شهروندان اسپانیایی مقابل سفارت آمریکا در «مادرید»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تظاهرات در کشورهای اروپایی در همبستگی با معترضان آمریکا و به دنبال قتل یک سیاه پوست آمریکایی به دست ماموران پلیس ایالات متحده، شهر«مادرید» پایتخت اسپانیا نیز روز یکشنبه شاهد تظاهرات جمع کثیری از مردم مقابل سفارت آمریکا در این شهر بود.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» شهروندان اسپانیایی با حمل تابلوهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «بدون عدالت صلح وجود ندارد» همبستگی خود با هواداران گروه «بلاک لایوز متر» را به نمایش گذاشتند. برخی دیگر نیز با گرفتن نمادین یکی از زانوهای خود همبستگی خود با «جورج فلوید» شهروند آمریکایی که با فشار زانوی مامور پلیس آمریکا به قتل رسید را به نمایش گذاشتند.

 

 

رسانه‌های محلی نیز از تجمع صدها معترض مقابل سفارت آمریکا در مادرید خبر دادند. در این تجمع مسالمت آمیز نیروهای ضد شورش در شهر  برای کنترل جمعیت مستقر شده بودند. 

به گزارش راشاتودی، تجمعات اعتراضی مشابهی نیز در شهرهای «بارسلونا» و «اویدو» روز یکشنبه برگزار شد.

روز شنبه نیز فعالان مخالف تبعیض نژادی و رسانه‌های محلی از برگزاری تجمعی بسیار بزرگ در شهر «واشنگتن» پایتخت آمریکا در حمایت از جورج فلوید خبر دادند.

شهرهای «شیکاگو»، «واشنگتن دی سی» و «نیویورک» همگی شاهد حضور جمعیت عظیمی از معترضاتی بود که در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا، به خیابان‌ها آمده بودند. آنطور که رسانه‌های غربی و راشاتودی گزارش کرده‌اند، تظاهرات‌ها در اکثر شهرهای آمریکا به صورت کاملاً آرام و صلح ‌آمیز برگزار شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول