اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تعبیر وارونه یک رؤیا

اتفاقات تلخ در آمریکا به خاطر توطئه‌های خارجی نیست بلکه به خاطر خوی وحشیانه فکری و عملی دولتمردان آمریکایی است که پا روی گردن جرج فلویدها گذاشته و قرار است تابستان داغی برای آمریکا رقم بزند.

تعبیر وارونه یک رؤیا

خبرگزاری فارس - حجت‌الاسلام میرمحمدعلی مقامی: «وَمَکَرُوا مَکْرًا وَمَکَرْنَا مَکْرًا وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ(۵۰)؛ فَانْظُرْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ مَکْرِهِمْ(سوره نمل/۵۱)»

«آنها نقشه مهمّی کشیدند، و ما هم نقشه مهمّی؛ در حالی که آنها درک نمی‌کردند! بنگر عاقبت توطئه آنها چه شد».

یکى از نمونه‌هاى مکر الهى، همان مهلت و نعمت دادن به ظالمین و ستمگران است تا در صورت عدم هدایت و سرگرم شدن به لذت‌های دنیا و ظلم و ستم به دیگران و پرشدن پیمانه آنها، ناگهان به قهر الهی گرفتار شوند، قهری که با توجه به شرایط متفاوت است؛ گاهی به صورت بلایای طبیعی است و گاهی به صورت بیداری جامعه انسانی نسبت به آن گروه فاسد است.

این حکایت امروز آمریکاست آمریکا امپریالیستی که این روزها بیش از پیش واقعیت بدون رتوش خود را به جهانیان و در کنار آن روشنفکر نمایان غرب‌زده ایرانی که به طور معمول دیر از خواب بیدار می‌شوند نشان می‌دهد.

کسانی که حرف‌های نخ نما شده خود را در پشت افکار پر زرق و برق آمریکایی حقوق بشر، آزادی، حقوق شهروندی، کرامت انسانی و بسیاری از این دست کلمات پنهان کرده و با تکیه بر آنها بر نظام اسلامی ایران که برگرفته از قلب‌هاست می‌تاختند.

امروز رؤیای آمریکا در مورد ایران تعبیر وارونه پیدا کرده و نوک پیکان آن دشمنی و کینه‌توزی‌ها که نسبت به ایران عزیز ما در طول ۴۰ سال داشت به دلیل موج بی‌عدالتی، سرمایه‌داری بی‌رحمانه، تبعیض نژادی و... چونان گدازه‌های آتشفشانی از دهانه شهر مینیاپولیس فوران کرده و قلب کاخ سفید در واشنگتن، نیویورک و لس آنجلس را هدف گرفته است.

 امروز آمریکا در چاهی افتاده که خودش در دی‌ماه ۹۶، تابستان داغ ۹۷ با فشار اقتصادی و در نهایت با اغتشاشات ۹۸ برای ما رؤیایش را دیده بود ولی با این تفاوت که اتفاقات تلخ در آمریکا به خاطر توطئه‌های خارجی نیست بلکه به خاطر خوی وحشیانه فکری و عملی دولتمردان آمریکایی است که پا روی گردن جرج فلویدها گذاشته و قرار است تابستان داغی برای آمریکا رقم بزند.

انتهای پیام/78003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول